Han Snuggels som inte heter Snuggels...

Det är Baltazar !!!!!

Har haft en BRA dag !!
Målat, städat, röjt, donat..... Mia mår bra av att rensa ut och göra fin fint !!
Målade fondvägg i mitt nya kontor, blev snyggt !!!!

När man pysslar så, så har man tid att tänka på saker å ting.....

Tänkte på dagen i affären då Mogge hängde ut doningen och började jaga mig mellan hyllorna. Vi var ensamma och kassan är i andra änden....
När vi gickut till bilen så sa Mogge lilla (lilla då, nu stora) kusin:
- Dom i kassan tittade upp på någon tv och började asgarva....... undra vad det var för ett program !?
Mmm....övervakningskameror........

Vi stod i kön till Astrid Lindgrens värld en sommar. Jag var gravid och hade mamma shorts. Under dom hade jag string, och som alla vet så sitter string VERKIGEN längst läääängst in i skåran om man använder det när man är gravid.
Mogge smulade ner ett digistve kex i mina shorts, som jag lätt skakade av mig. Välfyllda skinkor,blanka av att skinnet spänts åt. Smulorna lixom bara gled av och ut.......
Som hämd så tog jag ett kex och smulad ner i Mogges kalsonger, som jag lätt fick tag på när han böjde sig fram. Han flög upp och började hoppa runt, drog ner både shorts och kalsonger. Det är ju inte direkt lika lätt för en med rövsvett och afrokrull värre i röven än på huvudet (då ska det kommas ihåg att han är mulatt), att skaka av sig ett smulat digestive kex  !!! Han började borsta av sig både bak och fram i godan ro.
Allt hade varit ok, om vi inte satt mitt på gräsmattan med resten av parkens gäster som just dukat fram sina fika korgar och precis börjat hugga in....
Min syster blev ill röd i huvudet å sprang åt ett håll, jag högg tag i barnvagnen och sprang åt ett annat !!
PINSAMT !!

När Cornelia var liten så "nussade" hon. Hon tog trådar, små tunna trådar, fibrer från kläder och stoppade upp i näsan. Så andades hon intensivt i små små andetag så luddet killade i näsan..... Jag fick rensa näsan på ungen varje kväll !!
I alla fall så hade jag och Mogge ganska nyligen börjat träffas och han sov över en natt.
Vi hade trevligheter under natten och Mogge hade tydligen glömt ta på sig kallingarna igen...... När vi vaknade så låg vi ansike mot ansikte och i foster ställning. Vi låg å små pratade och så sa han:
- Va fan är det som ä här bakom !?
Vänder sig om och där ligger Cornelia, men näsan inkörd mellan skinkorna på Mogge och "nussade" på hans rumpeto !! (ja, rumpehåret)
*hahahahaha* Är det konstig att hon är lite speciell ??

För 3 veckor sedan så var Mogge hos läkaren för att få remiss till att, va det nu heter, sterelisera ?? Inte kastrera iaf *haha*
Ja, barnen fick va på dagis under tiden och undrade ju varför, varför dom inte kunde följa med till läkaren.
Vi förklarade lite snyggt att, pappa skulle till en doktor som skulle gör så att vi inte får fler bebisar.
Barnen undrade om det var snoppen det handlade om och det sa Mogge att , jo, så var det ju.
Barnen (Isacc och Mickan) lämnades på dagis hos den söta unga vikarien. Mogge åkte iväg...
Undertiden han var hos läkaren så hade Micka å Isacc berättat för alla på dagis (och lilla söta blonda vikarien) om att deras pappa minsan var på sjukhuset och bytte snopp, till en som inte gjorde bebisar......
Pappa Mogge kom efter sitt korta besök och travade in på dagisgården..... Micka å Isacc kommer springandes mot honom och skriker "pappa, pappa, dra ner byxorna och visa din nya snopp !!"
Alla som känner Mogge vet hur han lider i detta ögonblick och hur röd hans kinder är...... Stackare !!

Micka å Isacc skulle imponera på sin farmor i vintras. Dom frågade stackars farmor (pingstvän och ganska strikt) om hon ville att dom skulle sjunga en sång.
Klart att farmor ville...... Dom tar ton och :
- Hejsan alla cp barn, rullstol rullstol hela da´n
Jag är GLAD att jag INTE var med *hahaha*

Ja....... det finns mängder kvar att skriva, men jag måste ju sova inatt oxå ;)

Natti

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahhahahaha! De va riktigt skoj att läsa =) Mer sånt!!! hihihi =D

2008-08-22 @ 01:26:34
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Sara

Asg Härliga roliga kuliga minnen! Gjorde gott med ett garv nu på morgonen!

2008-08-22 @ 09:05:02
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hahaha har suttit dubbel av skratt här på jobbet o alla som frågat vad jag skrattat åt har fått läsa din blogg. Så nu går vi alla här på jobbet o små skrattar hahaha....

2008-08-22 @ 09:09:46
Postat av: Lina

HAHAHAHAHA fy fan vad jag har skrattat åt det här.

2008-08-22 @ 12:43:23
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Miian

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!

Din familj e bara såååå rolig =)

Men stackars Cornelia som hittat in i röcen på Mogge :P

Kramis

2008-08-22 @ 16:05:36
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Pernill@

Hi Hi Hi...

Undrar var de får allt ifrån ???

Måste vara Mogge !!!!

2008-08-22 @ 18:40:23
URL: http://minimi05.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0