Å när jag nu klämt i mig den ena...

så lägger jag in ett recept på en grymt god kaka ( den där jag fixade receptet till Jennie idag )

Nougatrutor

Ingredienser

200 g smör
9 dl havregryn
2 msk mjöl
3 tsk bakpulver
2 dl socker
4 tsk vaniljsocker
4 msk ljus sirap
200 g nougat

Gör så här

Smält smöret och blanda med havregrynen.
Blanda i havregryn, mjöl, bakpulver, socker, vaniljsocker och sirap. Bred ut i en långpanna, gärna med ett smörpapper i botten.
Grädda i 10-15 minuter i 200 grader.
Hyvla sen nougat med osthyvel över den varma kakan. Det går bäst om nougaten är väldigt kall. Låt hela kakan kallna och nougaten stelna. Skär sen i rutor.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhhhh! Mumsigt fulli bibblan =D!

2008-12-11 @ 00:24:42
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0