Jag vill så himla mycket !!

Jag vill bli frisk, så jag orkar mer. Mitt hem verkligen förfaller här !!!
Försökte ta tag i lite idag, men orken räckte inte till så långt.
Man kommer ju inte ifrån allt som handlar om tvätt, disk, laga mat, hämta och lämna barn osv osv, bara för att man är sjuk.... tyvärr.
Så det där med dammning och toa sanering, dammsugning och tvätt av golven kommer lite på efterslänt..... 
Å snacka inte om vårt tvättberg, av smuttstvätt (mitt tvättberg brukar va rentvätt).
Tvättmaskinen har varit "sönder" i 2 veckor nu. Jag har inte vågat ringa hyresvärden, han bara skäller på mig :(

- Lilla gumman, du får ju tömma ur fickorna på kläderna innan du lägger dom i maskinen, säger han.
Som om jag vore en småunge !!
Jag känner mig som en 14 åring som blir uppläxad av en farfar. För han är ju gudasnäll och pratar alltid med mig på ett väldigt snällt, men påpekande sätt.
Som om han tycker synd om mig för att jag är så ung och trög ???  Ja jag vet inte. Han har väl tagit på sig pappa rollen mot mig då ?

Ialla fall så har jag inte ringt. Mogge har pulat med den, vi tömmde filtret å där var ju en av Mogges JÄTTE märlor som han spänner banden om husen han kör....
Täkte att nu är hela maskinen full av sådana och jag kommer få en ny tillsägelse å känna mig som en fjortis igen.... Hade till å med tänkt ta hit någon som kunde laga maskinmöget och betala ur egen ficka. ALLT för att slippa känna mig som en snorvalp....
Idag... insåg vi ... "centrufugera ej" knappen var intryckt !!!!!
Men det känns bra att det är Mogge som är det större puckot nu, för jag har inte meckat fullt så mycket med den ;)

Tvättar som sören nu kan jag ju fylle i med till slut !

Resten av vad jag vill hinner jag inte med. Klockan sprang iväg !! Lucia firande för Alex imorgon, måste upp i tid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0