Sleden efter hård helg ;) (bölat klart, uppdaterad *s*)

Trots att vi bestämde oss för en lugn hemma kväll på fredagen så blev det festande och utgång..... det är väl ungefär så långt jag själv har koll på läget. För mer info, fråga Sara eller Mogge ( för jag vet att jag gick ut med dom och åkte hem med dom, kan finnas ett gäng till å fråga). Kul är väl min sammanfattning av kvällen ;)

Lördagen var väl som en lördag är när fredagen blev som min blev ;)
Filade till lösnaglarna i sängen, tog timmar. Höll på att svälta ihjäl men för ostabil för att vandra till affan. Lyssnade på en snarkande söt Mogge hela förmiddagen, fick liv i honom ibland. Men han va minsan trötter *s*
Klokan 12.30 var det dax att ta tag i sitt liv.....
Mogge slängde till mig en klick risgrynsgröt innan han körde till stan för att köpa byxor.
Med tanke på att fredagens mat intag var minimalt (en maka och någa räkor) så var denna klick bara en aptit retare !! Meeen Mogge pogge päron pung hade hivat i sig resten, eller som han sa (läs detta på hans snyggt blandade dialekt) "Ja suttade direkt ur korven, jag var hungrig"
Svältandes stälde jag mig i duschen. När jag vaskat av mig gårdagens odör så var det jakt efter ett par trosor med hel bak, Min klänning suger sig in mellan skinkorna om man böjer sig fram, och blir lixom kvar där när man reser sig upp igen. Eftersom den är slinkig (som siden) så märker man lixom inte av att den sitter där klämd mellan skink halvorna. Och hur snyggt är det på en skala ???
Nä, så hela trosor rotades fram..... å eftersom jag är aningen lättare nu ( 13 kg sen dom köptes ) så kan ni ju bara tänka er synen senare på kvällen när det var dax för fågeldasen.... Försök rista på häcken som man gör där ( nu skulle jag försöka förklara vilket moment jag snackar om, men hur fasen förklarar jag rörelserna i fågeldansen ??) med ett par 2 nummer förstora trosor på dig !!!*skaka skaka* *dra upp trosor* *skaka skaka* *dra upp trosor*
Ja, jag vet va ni tänker ! "Idiot, varför tog du på dig dom då ??" Jo, för att jag har inte fått in det där riktigt, att kolla upp om det är något som passar mig eller inte. Framförallt ett par trosor som är nytvättade.... sen kommer min bufflo häck i å börja tänja ut lixom........ jaja

Klädde, sminkade, fixade, trixade och ALLT i mega panik. Vi (min kusin Linda och jag) skulle fixa upp mitt hår... Inte en chans, fanns inte tid. Mogge satt halv färdig vid xboxet och tog det lugnt.
När vi skulle springa ner till bilen så slängde jag igen dörren..... UTAN ATT HA MED MIG NYCKEL IN !!!
Aja, fanns inte tid till det nu. Gasade iväg till kyrkan. Där insåg vi att alla nog inte haft lika stor panik med klädkoden som vi...
Ett underbart bröllop !! Alla satt som trollbundna ! Benny och Jenny var så otroligt fina. Ja, Jenny var vacker !! Så otroligt vacker !! Helt sagolikt ! Jag klarade hålla tillbaka gråten med nöd och näppe  (satt och fladdrade med underläppen, men inga tårar) ända tills lilla Malin sjöng. ÅÅhhhhhh då började tårarna flöda...... och när jag tittade bort på Benny som kämpade och kämpade emot tårarna så lipade jag som en bebis....... Men å andra sidan så var min farmor och faster värre än mig. (behöver jag nämna att jag lipar nästan lika illa nu när jag skriver om det ??)
Nä, shit !! Jag har varit på många bröllop men ALDRIG ett som känts så äkta och som fullkomligt tagit tag i en som detta !
Om jag någonsin gifter mig så önskar jag att kyrkan fylls av samma underbara känsla som det gjorde igår på Jenny och Bennys bröllop !!! Något finare har jag helt ärligt inte upplevt, så äkta, så "naket" och så otroligt perfekt !!!





(bilderna har jag snott av Emma. Hon kommer lägga ut fler bilder sen )



*nu får jag ta en paus, gråta klart och fortsätta om en stund*




*snörvel*

När vi körde ifrån kyrkan så passade vi på att ralla inom Donken. Eftersom jag av någon anledning inte fixar deras hamburgare längre så fick det bli en "kyllinga wrap". Mogge sög i sig 2 st QP, en stor pommes och en stor Cola. Det är väl lagom innan en tre rätters, eller ????
Gäääsade hem till lägenheten med det irriterande problemet. Vi var utelåsta.....
Efter att skickat upp Sebbe (ja för Sebbe, Linda och Nilla åkte med oss ) för stuprännan mot altanen och insett att det inte går vägen så kom snille Mia på ideen att skicka upp honom på taket. Ett fönster som jag inte dragit igen helt gick att ruka upp och lilla problemet var ur världen !!

Åkte till festen. Hade skit kul hela kvällen. En myket lyckad kväll men en smått traggig Mogge på släptåg hem framåt natten... Partypinglan själv höll sig relativt lugn och städad ;)
Bestman Kim blev något överförfriskad och vågade äntligen hålla sitt tal... som han impoviserade. Bra kille, men som han sa "Jag har iaf kläder på mig, det är att förbereda sig för mig"

Idag har jag städat sedan tidig morgon. Ut med allt damm och tvättat kuddar och täcken. Bäddat rent oh möblerat om lite här och lite där.
Tummen, Lotta oh Linda kom vid 16... pizza och sen åkte Mogge. Vi andra babblade en stund och sen bidde jag själv igen. Ja, alla ungar hemma såklart !! Men 10 min senare så kom Flisan och Oliver med packade väskor. Dax att åka till kompisar och sova över !!! Herregud, dom hade ju sovit hemma 1 natt nu..... räcker väl ??
Körde dom till kompisarna och åkte och köpte glass med resterande 3 :)
Inte mycket mer som hände sen......

Nä, susse dax !!

Natti....


(herregud, mitt c funkar bara när det själv vill...... här har ni ett gäng c c c c c c c c c, klipp och klistra... jag ORKAR inte fixa till på alla ställen)

Kommentarer
Postat av: Jenny och Benny

Naaw =) Tack för de fina orden om vårt bröllop! En underbar kväll med underbara gäster =)=)=).

Kram

2008-07-14 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0