Tant ??

Ja, å jag tog denna från Pernilla..... (hon tog den av någon annnan, kul grej detta !!)


Tant eller inte?
Tantvarning?

Tantvarning är när du...

...har pelargonior i köksfönstret
---  Har BARA plast blommor.....

...tänder på män i tweedkavaj
--- Haha...... nä....

...har fler sorters flaskor i medicinskåpet än i barskåpet
--- Flaskor ?? Bag in box i "barskåpet"

...att dina fem år gamla byxor inte är pinsamma
---  5 år ???? Herregud!! HADE jag kommit i dom så HADE dom varit snygga !!

...köper Yes istället för två billigare flaskor
--- Självklart, meningen är väl att det ska gå att diska med ??

...inte kan åka bil i två timmar utan att ha med kaffetermos
--- INGEN FARA !! Alla mackar och donken säljer kaffe ;)

...håller koll på grannarna
--- Ehh.... ja... dom öppnar efter jag kört till jobbet och stänger 15.00... på torsdagar senare. Är det koll ??

...hittat din favoritparfym - och den luktar mysk
--- Nej, sådan döslängtan har jag INTE !!

...slutar använda skärp
--- IDAG ska jag hitta byxom som passar, ta ett kliv närmre tant, och INTE använda skärp ! (Idag gick åt till annat)


...tror att det har hänt något om telefonen ringer efter 21.00
--- Om det INTE ringer efter 21 så är det fel på min telefon !!

...slutar använda stay-ups och börjar med strumpbyxor
--- har inte börjar med något av det än !!

...istället för att uppskatta att läkaren är snygg, blir irriterad över att han är så ung
---Beror vart han ska pilla !!

...skrattar åt tonåringarnas stil och musik för att sedan haka på trenderna när de är över
--- Hmm...... stil ?? musik ?? Va ??  Jag ser ut som dom och lyssnar på det ;)

...börjar prata med dig själv
--- Haha..... fråga mina arbets kamrater..... Har full konversation med mig själv ibland !!

...plötsligt anses sexuellt erfaren
--- Erfaren ??? Man blir aldrig full lärd ;)

...får en klapp på kinden istället för baken av äkta hälften när du kommer hem från jobbet
--- Kinden, baken ??? Hmm.... Inte ens en puss !!!!

...slätar ut julklappspapper för att använda nästa år
--- OM jag hade fått julklappar så hade det inte gått släta ut...... det hade legat i små små små remsor, efter mina naglar !!

...går till affären, med den fula miljövänliga tygpåsen utan att skämmas
--- Nä, jag har MÄNGDER med snygga svarta ( C4 städkonsults logga på i ill grönt) miljö påsar, som jag tyvärr glömmer ta med.


...sminkar dig endast vid speciella tillfällen
--- Varje dag är speciell ;)

...köper trisslotter istället för godis och en tidning
--- Kan man ÄTA triss lotter ?? Nä, precis....

...matchar diskborsten och disktrasan
--- Nä, men resten av köket....

...gör av med mer pengar på vardagar än helger
--- Ja.... det är ju då jag shopar !! Eller nja... 3 timmar en helg på Andy´s och man har smällt över 1000 kr på nada..... Får nog bli same, same....

...drömmer dig bort med hjälp av frökataloger
--- Haha, frö är fågelmat !!!

...tar ICA:s gratis års almanackor
--- Nä

...har speciell börs för småmynt
--- Nä, men det påminner mig om att jag köpte en ny plånbok idag... hmm... vart blev DEN av !?

...kan recept utantill
--- Ja, det kan jag... och ibland undrar jag om det tar upp för mycket plats i min proppfylld hjärna !?

...tycker att översta lagret i Alladin asken bör ätas upp först, innan du börjar på nästa lager
--- Jag äter körsbärs pralinen.... hur fasen skulle jag klara vänta tills det övre lagret är borta ??  2 st och sen sitta och titta på ?? Nä, gäller å nalla åt sig det göttaste direkt !

...efter kalas diskas det innan du lägger dig
--- Hahahahaha....... Om jag svarar ja här, hur många tror på mig då ?? HAhaha, det är ju JAG, Mia !! Som anser att jag har ett liv, jag är ingen manisk "petnoga".  En del av disken är tagen... pallar jag inte ta allt så skiter jag i det.

...köper bindor på apoteket
--- Nej

... har börjat oroa dig för att du är tant och googlar om saken
--- Nä, tant känner jag inte mig rädd för att bli. Jag är FÖR kaosig och impulsiv än sålänge ;)

------------------------------------------------------------

Ja då är det dags att börja summera, det finns totalt 30 påståenden, så här kan du kontrollera var på linan du själv befinner dig.

Räkna ihop hur många positiva och negativa svar du har, dvs hur många tantvarningar och INTE tantvarningar som du har...

Om du har fler än 15 positiva, dvs tantvarningar får du börja se upp, du har utan tvekan börjat din vandring in i tantträsket! Men fortsatt finns det än återvändo!

Om mer än 2/3 delar är sanna, dvs om minst 20 påstående är sanna är du en ÄKTA go TANT!! Finns ingen återvändo, bara gilla läget, dvs le och se glad ut och inse det faktum att du är en TANT!...

Och har du 15 eller färre negativa, dvs osanna, kan du vara lugn, men ju närmare du är den där magiska gränsen på 15, desto mer får du se upp, utan lilla minsta kan du vara där...

Om du har färre än 5 negativa, dvs osanna, kan du lugnt pusta ut, det är LÅNG tid kvar innan du ens behöver oroa dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0