Markatta, subba, bitch, satmara !!!!

Usch...
Jag mår inte bra..... inte så bra som jag ska må.....
Jag har ingen ork, jag har alltid ont i huvudet, trött jämt utan anledning. På dåligt humör och så och o charmig som bara jag kan va.
Jag fattar ju själv vilken pina i röven jag är, när jag är på detta sättet. Jag får PANIK när ungarna smular ner, stökar upp eller bara råkar välta ut något.
Varför ??
Jag är ju hon, mamman som tycker att barnen ska först och främst bo och ha det kul. Jag är ju hon som skiter i disken på diskbänken, leksakerna på golvet och låter barnen gå runt med kex och frukt i hela huset. Hon, mamman som heldre lever  i stök än maniskt ska gnälla på barnen att plocka här, ta inte fram det, låt bli dom bla bla bla.....

Jag va den mamman..... Nu är jag en tråkig mamma, en sådan som jag lovade mig själv att aldrig bli. En mamma som ska ha hysteriskt undanplockat och ständigt ger barnen dåligt samvete för hur dom stökar och inte städar efter sig :(
Jag vill inte sitta här med ett fin polerat hem och vara en tråk mamma som tycker att ett rent hem är viktigare än glada barn som har roligt i hela sitt hem.
Varför ska jag ha det så förbannat städat och i ordning nu då ?? Ingen aning, någon obalans i kroppen som får mig att bli sådan ?? 
Stackar Mogge har ju oxå fått smaka på min omställning. Usch, stackare :( Jag, med mens humör och detta konstiga jobbiga i kroppen som jag inte vet vad är. Helt ärligt, jag blir en satmara, översittare och elak !!! Nedvärderar och blir sarkastisk....... Stackars min älskling som verkligen har försökt vara mig till lags hela helgen :( Å jag har BARA gnällt och inte varit nöjd !!!
Jag ÄR en satmara !!!!

Mogge, du är bäst. Du gör rätt, fast jag är en bitch just nu och inte nöjer mig med vad som än görs. Vet inte vad som händer med mig !!! Men jag är glad att du har tålamod med mig älskling :) Jag SKITER väl i om silen står i fel skåp, om kläderna inte viks på mitt sätt eller om min nytvättade kjol råkar hamna på golvet i 2 sekunder !! Jag vet att du gör allt för att jag ska vara nöjd !! Du är underbar !!
Jag älskar dig !!

Ska ringa läkaren imorgon, måste ta prover.... Jag är yr, trött jämt, inga krafter i kroppen, på dåligt humör, konstant dov huvudvärk och ömsom svettas jag som en gnu, ömsom fryser jag som en kyckling !!! Det är något som inte stämmer....

Jag är en riktig muntergök idag ju !!

Nä, en tid till läkaren imorgon och en ordentlig skärpning på mig !! Jag ska INTE va en plocka plocka, gnälla gnälla mamma. Jag ska va JAG, som JAG alltid har varit !!! MINA barn är det viktigaste jag har och inte ska dom behöva höra gnäll alltid !! Jag ska INTE bry mig om saker som slägs lite här och lite där. Jag SKA gilla läget och SNÄLLT be barnen gå en runda i hemmet 15 min varje kväll och plocka ordning. Resten kan jag ta i lugn å ro. Det behöver inte va så att dom ska bli ledsna om dom råkar spilla !!!

Fy fasen vad jag hatar mig själv när jag är såhär gapig och gnällig !!!!

Nog om det nu då.....

Vaknade vid 9.... städade, vek tvätt och fejjade. Älsklingen kom upp vid 10 och körde till Willys. Köpte dagens kalas fika och frukost.
Sabbe kom med barnen, vi käkade och sen fortsatte jag städa..... å gnälla.... tog damsugaren från Mogge för att det var brottom :( Vem fasen skulle se om jag struntat i att dammsuga ?? Dammsög  den delen av lägenheten 3 gånger igår ju !!
Aja.....
Gäster kom och vi fikade. Flisan fick massa pengar oh fina saker. Smink, kläder och lullull till sitt rum. Å bok såklart ;)

Flis och Knodd följde med Nhina hem och Oliver åkte till Albin.

Sara kom hit, vi åt pizza med små fisarna. Tjabbade, tittade på tv, tittade i bröllops tidningar och på bröllops foton. Sara ska vara tärna på en kompis bröllop nästa helg :)
Oliver ringde vid 23.30 och ville hem *suck*
Sabina var söt och hämtade honom och körde hit honom. Hon hade varit på date i K-stad ;)
Vi tog ett glas cola ihop och gick igenom henns kväll.

Nu ligger jag här med Mickan som inte kan somna.......*suck* Underbar morgon imorgon !? Hon försöker envist lära sig att knäppa med fingrarna.... Går inte så bra *s*

Ska försöka tråka henne till sömns nu, släcker och lägger tyst. DÅ kanske hon somnar ?? Får se...

Kommentarer
Postat av: Sara

Käraste.....du är inne i en jobbig period bara.....du har alltid varit en bra och "slapp" mamma! Den andra sorten har jag ju stått för....rodnar

Men det är nog vettigt om du försöker lägga band på dig själv, så du inte blir galen! Fem (sex) ungar, kan man inte begära ska hålla huset fläckfritt....men som du sa...15 min varje kväll....det SKA de ABSOLUT kunna hjälpa till med! Konsekvent med det!

Men för övrigt......LEV MIA! HA ROLIGT OCH VAR GLAD!



You can do it, Love! PUSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!

2008-07-21 @ 08:48:22
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Janni

Ville bara skicka en kram....hoppas det hjälper lite;-)

2008-07-21 @ 09:23:58
Postat av: Pernill@

Hmmm den mamman du beskriver är ju lixom jag !!!!

Men det är ok :-)

För jag är fullt medveten om det och jag gillar nog eg att vara bitchiga mamman....

2008-07-21 @ 21:26:58
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0