Konstigt att folk inte får jobb på rätt ställe ???

Har varit på arbetsförmedlingens sida och kollat runt bland olika CV.
Men herregud !! Det är ju en hel vetenskap att ens bara hitta någon som söker jobben !!! Den finns 1000 tals står det... men jag måste få ner antalet pers som söker just det arbete jag har vill erbjuda till under 200 st. Annars får jag inte se listan på dom som passar in !?
När jag väl fått ner antalet till under 200...... så är det 4 sidor på varje pers jag får gå igenom för att få info om det jag har krysat i SKA vara ett krav. Tex körkort och bil. Men inte fasen var det många som hade det på listan......... dom flesta sökte inte ens jobbet jag knappade in !!!!

SKÄRPNING ARBETSFÖRMEDLINGEN !!! Det är inte bara att slänga ut en tjänst och sen skita i om den funkar eller inte.... Å dess utom skryta med att tjänsten finns !!
Tycker synd om arbets sökande idag !! Slussas hit och dit hela tiden !! Stoppas in på olika ställen och får göra jobb där arbetskamraten brevid får full lön och den arbets sökande enbart sin A-kassa !! Varför ??? Sådana idiotiska lösningar gör ju bara att arbetsgivare utnyttjar och Arbetsförmedlingen får ner siffror....... Skit samma om folk mår bra och får arbeta med ordentlig lön...... bara Arbetsförmedligen håller siffran nere......
SJUKT !!!

Vill att min Mogge ska komma hem nu....... han har varit bort i .... 3 timmar nu :( Det är TUR att vi ska till Nabben snart och få spendera en HEL vecka ihop.... utan alla måsten och borden :)
Sen att vi kommer strypa varandra efter 4 dagar glömmer vi bort ;)

Eller.... vi har en kul "måste lista" med oss dit såklart :

* Ölands djurpark
* Vattenpalatset i Mönsterås + pizza i Mönsterås.
* "Killar fiskar gädda, tjejer bakar kanelbullar kvällen" en tradition som aldrig ska få brytas !!
* Åka runda stora kudden efter motorbåten
* Äta på fiske restauranten i Nabben.
* Besöka Gabriels keramik, köpa namn muggarna.

Men i år har vi sagt att vi MÅSTE försöka hålla oss i Nabben lite mer....... vi är på Öland och i Kalmar och över allt alltid när vi är där. Varför ??? Vi är på semester i Nabben... då SKA vi va i NABBEN :)

Får resa på fläsket och röja i hallen nu. Eon kommer och byter elmätare....... kuligt värre... jag har MÄNGDER med saker framför JUST PRECIS det skåpet som dom ska in i !!!! 



Kommentarer
Postat av: Flisan

Ska vi inte till godisfabriken ?

2008-06-18 @ 13:14:55
URL: http://focim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0