Barn till salu !!!

Just nu så är mina 3 stora barn till salu för en BILLIG penning !!! Skulle nog kunna tänka mig att betala om någon tar dom *suck* Nån frivillig ??
Gap, skrik och bråk heeeela tiden !!! Fula ord ?? Jo... dom kan fler än mig ( och jag kan många )

Ett exempel på skit unge är Flisan. Hon bad Mogge köpa en röd paprika i affären åt henne. Hon ska ha den till skolan imorgon. Han bad henne att då passa Isacc å Micka medans han stack ner snabbt. Nån som tror att hon kunde ställa upp på det ??? Neeeej då !! Han fick knöla med sig barnen ner...
Ikväll kom hon och frågade om han köpt någon åt henne. När han sa att han inte gjorde det, eftersom hon inte kunde ställa upp på honom så fick hon ett meeega utbrott !!!
Slängde sig på luren och skulle ringa mormor. Ja men så GÖR DET DÅ tänkte jag....... Hon kommer ju bara skratta åt henne !! Mm..... eller hur !! Nä, mormor smälter som smör i solsken..... Sätter sig i bilen och kör 3 mil hit, med en sketen röd paprika !!!!!! SANSLÖST !!!!!
Jaja, då slapp ju jag åka in en sväng till idag.... bor i min bil nu för tiden känns det som !

Dagen i ca tider och små "gobitar" ;) :

6.00 stegade jag ur min SKÖÖÖNA säng i vanlig ordning.  In på toa och måla på fejset. Kläder på och sen var det väckning av barn. Micka och Isacc skulle till dagis idag.
Isacc vaknade och grät... "hämta en handuk eller papper jag har äckligt i munnen" pep han lite halv hysteriskt. Det gjorde han på kvällen innan när han skulle sova oxå. Men innan jag var inne med en handuk så sov han.
Tog upp honom och in på toa... där gurglade och spottade han i minst 5 minuter. När han va klar så frågade jag honom vad det var som va så äckligt... Å så svara min söta lilla prins " igår när jag kissade tror jag att jag fick kiss på mitt finger och igår hade jag fingret i munnen" Jag frågade "smakade det kiss i munnen då ??"
Min lilla prins svarade " nej men mamma, du sa ju att man dör om man äter kiss, och jag vill inte dööööö" (stor ylandes)
Åååhhhh !!! Han är heeelt besatt av detta med döden !! Jag har säkert bara svarat ja utan att veta va ungen frågade mig...
Förklarade för honom att man absolut inte dör av det utan kan bli sjuk på sin höjd. Då tittade han förvånat på mig och frågade "kan man inte dö om man äter fisar heller ??"
*hahahahahahaha* DÄR  har vi förklaringen till varför han grät när Mogge "släpte väder" igår !!!!!

Usch stackars unge !! Han är livrädd för att dö. Han pratar om det dagarna i ända !! Hans farfar och morbror Manne som dog i en bil olycka pratar han mycket om. Många frågor om varför han inte kommer ihåg farfar och om farfar vet vem Isacc är osv. Jag har lovat honom att visa bilder på farfar och morbror Manne någon gång när vi är hos farmor.
Han är såååå lycklig över Melker, "Min Melker" säger han, som klarade sig i olyckan. Lilla killen... han har i princip bara sett Melker på foto :) Så söööt min lilla tänkare ;)

Nähä, var va jag ?? Har inte ens kommit iväg till jobbet *haha* Undra hur många som pallar läsa allt detta *haha*
Aja, lämnade barnen på dagis å skola i Färlöv och sen in till jobbet. Städade vidare och organiserade vidare bland rummen där. Körde halva stan runt efter lagerbolhyllor.... ååhhh !! SLUT överallt !!! Tar upp jakten nästa vecka ;)
Varit och räknat på ett ställe och sen åkte vi (Christina, jag och syster Jennie) till Broby och städade. Fick nys om rånet när vi lyssnade på radion....
Hämtade barnen på vägen hem och körde in till stan för att släppa Jennie vid tågstationen. Herregud va det va poliser ÖVERALLT !!!
Släpte av henne och körde till sommarlust för att köpa cigg åt Ingrid. I kiosken, och LÄS DETTA NOOOGA, så stod en mamma till en kille som spelar i Olivers lag. Jag frågade henne om det verkligen var match i helgen igen. Joo... det var det ju. Så frågade hon lite försiktigt "ehh..är du hans mamma ??" Jo, det är jag ju så jag svarade lite förvånat "Ja" *haha* då säger hon, NU KOMMER DET !! "jahaaa.. jag trode att du var hans syster" !!!!!!!!!!
Som sagt !!! Jag gjode ansiktsmask igår med tejerna, och var tydligen effektiv ;) *hahaha*

Mmm... efter det underbara mäniskans fina ord så körde jag till Katrins för att hämta pizzorna som jag beställde på väg in till stan. Sen ut till kontoret och lämna ciggen och hämta datorn..... Tog en rökpaus i 5 min och sen kördejag hem.
Malde pizza (bra karaktär Miiiiia) och sen ner till bilen igen. Fotbollsträning !!! Körde ut till Vinnö och hämtade Knodd först som var och lekte med Ellen och sen in till stan och lämnade av Oliver på IP.

Och NU kommer vi till den bästa biten av dagen :)
Jag körde ÄNTLIGEN hem till min Sara !!! Go fika och massa kaffe och ännu mer asgarv !!!! Kan vi ha tråkigt ihop ??? Nää.....  se själv !!
image5
*hahaha* BÄSTA BILDEN !!!!!!!!!!!!!!

Här kommer en flock till av kvällens myspys :)

       

Fler finns men dom sparar vi för oss själva ;)

Avslutade kvällen med att hämta Oliver och köra hem..... här hemma flippade alla 3 stora ur och bråkade å bråkade och bråkade...... å sen kom Flisans utbrott och så kom mormor osv..... *hihi*

Nu är det snart dax för sängen !!

Natti natti alla :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Men hur har du lyckats att göra allt det på en dag...verkar gå i 180...=)

2008-05-09 @ 08:17:27
Postat av: Pernill@

Åhhh vad jag känner igen dessa utbrott...
Mina slåss konstant.
Micha och Milo gaddar ihop sig mot Nici.
_Djävla liv..
Vi kanska kan sälja dem som ett paket ???
Halvt fotbollslag säljes eller nåt ??

2008-05-09 @ 19:20:09
URL: http://www.minimi05.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0