Någon som vill skänka lite ork och energi ??

Ååhhh, om jag bara kunde köpa ork på burk hade jag gjort det !!! Jag är HELT slut nu !!! Jag ORKAR INTE det tempot mitt liv rasar fram i *pust*
Som en kille sa till mig idag..... du MÅSTE börja se till dig själv snart, annars har barnen snart en mamma som inte orkar något alls !!!!
Men hur gör man då ?? Skolan måste dom gå i, jobba måste man göra och jag älskar det, träna SKA barn göra, storhandla måste man, grillkvällarna måste man gå på för barnens skull, dom vill ju visa upp sina vänner...... och går man på en unges grillkväll så måste man gå på allas. Vägrar vara orättvis !! ALLA barnen är lika viktiga, Discon och klasskvällar är ju oxå viktiga i barnens värld..... Deras lilla "mini värld" växer ju för varje sådan sak.... en social träning....
Ja just det... social träninga ja !! Innan tog ut dom stora barnen på restaurant en gång i månaden för att dom ska lära sig hur man uppför sig på sådana ställen..... Har inte blivit av på 3 månader :(
Ähh.... ingen är perfekt och jag ska va glad för att jag har allla mina barn här och att dom är friska :) Får väl lära mig att planera min tid bättre ??

Måndagar efter jobb och insamling flocken så blir det ........ 1 timme, ihop med barnen, tvättvikning/städning.
Tisdagar efter jobb, insamling av flock, träning....... 20 min i köket  (disk, torka luckor/bord/stolar/bänkar)
Onsdagar efter jobb och flock insamling..... 1 timme städa, 1 timme vika tvätt.
Torsdagar efter jobb, flock insamlig och träning....... 20 min på toaletterna (avtorka/damma allt)
Fredagar efter jobb och flock insamling........ 1 timme undanplockning och kök
Lördagar 1 timme tvättvikning/dammning för mig. 1 timme dammsugning/golvtorkning för Mogge
Söndagar alla barnen städar sina rum med hjälp av oss......Ska inte ta mer än 30 min, max.

Kan det låta som lagom ?? Får göra upp en städbeskrivning på jobbet *haha*

Idag har vi varit på fotbolls träning, tisdag ju ;) Isacc har invigt sina nya fotbolls skor !!! Hur söta kan ett par skor va ??? Ååhhhh !!! Gulliga pyttesmåiga !!!



Vi hade en underbart mysig helg och den susade förbi så  himla fort :(  Men men, det är snart helg igen och då ska vi till ULLAREEEEEEEEEED !!!!!!! Å NEJ, jag tar INGA beställingar !!!! Jag ska handla till 6 barn och 2 vuxna..... räcker bra ;)
Sara och mormor ska jag offra mig för..... men det är allt !!!
Lite synd om småfisarna bara som går miste om en hel dag med pappa...... Men dom kommer ju få så fina nya saker och kläder... väger nog upp lite skulle jag tro ;)
Ska bli kul att shopa lite till Alex !! Köpa sådant man VET att hon tycker om och sådant som passar hennes kropp. Hon kommer trippa fram som en liten donna :)

Hämtade hem studsmattan i helgen :) Barnen har längtat sååå efter den !! Hihi, fick lite bilder när dom hoppade :)


Var på vårdcentralen igår....... blodtrycket fortfarande väldigt lågt...... MUPP VIKTEN SEEEGAR !!! 73.9 kg är jag på nu *suck*

Var inom Sara å drack lite kaffe idag :) Åhhhh, vilken fin klänning hon köpt nu :) Jag MÅSTE bara tipsa alla om sidan !! Ja, det är den min klänning finns på... å den skulle komma in igen. Så LÅT BLI DEN om nu hinner se att den är inne för mig ;)
http://www.eugeniashop.com/

Nähä, mina foto vill tydligen inte komma in i mailen :( Lägger till dom imorgon istället ;)

Natti !!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaaaaaa, visst är klänningen fin!!!! Äntligen hittat rätt!!!
Och du är JÄTTE DUKTIG med viktminskningen! Det ska ta tid och det är bara bra om det gör det! Fortsätt kämpa, tiden går fortare än man tror...snart är du i mål!!!

PUSS!

2008-05-21 @ 07:44:14
URL: http://Sara75.blogg.se
Postat av: miian

nehmehn finns du i bloggvärlden??
Kuligt att hitta dej och dina sötnosar till barn!!!
Hur har ni det nuförtiden?hörde av Micke att ni bodde i Fjälkinge?Här händer det grejer mest hela tiden,fick ju en liten flicka i december :)
Kram från miian =)

2008-05-21 @ 17:55:42
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: ja vad säger man.

du kanske skulle tänkt dig för innan du skaffade 5 barn. barn e ingen lek och alla behöver egen tid och det får nog inte alla dina...

2008-05-21 @ 19:59:41
Postat av: Pernill@

Ja vad säger man:
Va ????
Ska man tänka innan man skaffar barn ????
Nu blir jag helt konfunderad ???
Jag trodde de bara kom !!
Det har mina gjort iallafall..
Och Så vitt jag vet har Mias det med..
Barn väljer man inte de bara står där en dag...
TID ???
Ska man ha tid med dem oxå ??
Ju fler barn man har desto mer tid har man har jag hört..
Man får en timme extra per dygn per barn...

Det är så kul men anonyma kommentarer...
De är så spårbara att det är sjukt..
Det går tom att få adress har jag märkt...

Puss på min Mia

2008-05-21 @ 22:17:21
URL: http://www.minimi05.blogspot..com
Postat av: Mia

Hehe, ja adressen har jag.... å GISSA VAD !? Någon jag ( ja du oxå) vet vem är ?? Jooo då ;) Svartsjuka kan få folk att se rött ;)

2008-05-21 @ 22:37:15
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Pernill@

He he he he he
Det är så kul när folk tror att de är anonyma på nätet.....
Och det är mycket roligt att smida planer........
Puss från din
Partner in crime.......

2008-05-22 @ 09:19:35
URL: http://www.minimi05.blogspot..com
Postat av: Zandra

Dina barn är UNDERBARA!! Och det är du som mamma oxå!!

2008-05-23 @ 13:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0