En paus på en stund

fullt ös HELA helgen......
Känns som om Mogge bara kom hem, sa Hej och åkte igen...
Jag vill ha hem honom igen, jag vill ha en lugn dag, kväll och natt med min Mogge.
Jag vill få ha en lugn dag, en dag utan krav från alla håll och kanter.  Innan när jag stod och vek tvätt, så fick jag en stund att fundera....
Förr, så tog jag allt. Alla krav från andra, ställde upp fast det är JAG som har det kämpigast. Jag har alltid haft fler barn än någon annan som finns i min närhet. Ändå ställs det, enligt mig, orimliga "krav" på uppmärksamhet ....
Jag har numer 6 barn under mitt tak, min sambo enbart hemma endast helger om nu fredag kväll till söndag middag räknas som en hel helg. Ja, var fjärde vecka är han ledig. Då har vi MÄNGDER av tid att ta igen och en himla massa "måsten".
Jag har FULLT UPP. Jag kan inte ge min uppmärksamhet till annat än barnen och Mogge. Jo, klart att jag ger vänner uppmärksamhet, men aldrig mer på "befall".
Mogge är mitt allt, han förtjänar ALL uppmärksamhet. Han är så underbar att han utan gnäll accepterar min virrighet pga alla krav "utifrån". Han stöttar mig och finns där. Han kräver INGET. Han älskar mig för den jag ÄR :) Inga orimliga krav på vad jag får tycka, tänka eller göra. Han är min BÄSTA VÄN !!
En vän som sätter krav eller press på en, när dom vet vilken livs situation jag befinner mig i.
Nu sparkar jag bakut, låter dom som kväver mig stå kvar.
Barnen behöver jag inte ens yttra mig om. Finns ingen som går före dom, ingen.

Så, då har vi filosoferat klart.

Vi var ju på fest igår. Trevligt !! Kanske inte det jätte party öset som jag hoppats på, men helt OK. Vi garvade mängder !!!
Roliga bilder kommer, så fort jag hittat sladen till datorn....

Nu ska jag fixa med disken, duscha och vika sista tvätten. Sen är det sova som gäller ;)

Ja, en sista sak bara. Det jag skrev om vänner och krav. Det är INTE många som detta handlar om, så om du inte känner dig träffad så är det inte du. Känner du dig träffad, fråga mig inte m det var dig jag menade...... Jag kommer enbart vara ärlig och det är inte många som tål min ärlighet ;)

Natti natti (eller om jag skriver i sängen sen)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter jätte vettigt det du skriver Mia! Tycker att du gör helt rätt i det. Ja jag hoppas ju att håret kommer att bli bra... fick lite panik av att vara SÅ mörk så snabbt ;) kommer kanske sen men nu vill ja ha något mellan ting =). Bilder från festen???? =D

2008-11-02 @ 23:45:48
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men så har det alltid varit.. DU har alltid ställt upp till 100% på alla andra men vem i verkligeheten ställer upp för Mia ???

Dax för Miatime !!!!

Kramar

2008-11-03 @ 12:58:01
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0