Lite tankar från visa mig ;)

Något fick mig gnällig igen...
Jag KAN inte hjällpa det, men jag klarar INTE av folk som har "rutiner" på sina barn som gör att världen runt om ska stanna upp. Man gör sig själv, barnet och omvärlden en björntjänst.
Barnen kommer in i våra liv, får våra ljud och levnads sätt att bli rutiner OM vi inte börjar "linda in dom i bomull" och har det tyst, håller klockslag mansikt och tror att alla runt om ska acceptera detta med ett leende på läpparna !!
Nä, låta barnen få komma in i sitt liv, utan att ändra det drastiskt.
Å nu har alla intelligenta fattat att jag inte menar att missbrukare ska leva på som vanligt, å alla miffon som tänkte lägga in en dryg kommentar sumpade jag precis den chansen för :p

Idag var min sista dag på denna veckan :) Imorgon ska jag och mina små fisar ha en härlig mysdag. Ska lämna skolbarnen och sen köra hem. Köpa frallor och äta "smältfralla" till frulle med smoothies (jag och ungarna är helt sålda på hemma gjorda smooties). Sen ska vi städa, för tro det eller ej, men det var mina barns önskemål *haha* Ni vet, jag är en sådan mamma som inte klarar låta barnen vara med att laga mat, städa eller vika tvätt. Det tar vi på sådana där "mysdagar", så blir det än mer speciellt för dom och jag klarar samla tålamod mellan varven  ;)
 12.30 ska vi in till Liz på MAXI å luncha !!! Taco buffé... mummsi.....(nu överdrev jag, jag är bara sådär halv sugen)
13.00 hämtas 3 av skolbarnen och så kör vi till öppna. Skolbarn modell äldst tar bussen till stan och kommer ner till öppna när hon slutat.
Efter öppna så ska vi hem och mysa med pappa Mogge hela kvällen och dom andra ska få mysa med lite fredags gott till IDOL.
Tror att 50 % arbets vecka kommer göra under för mig och min ork :)

Men jag ska ta å få en försmak av fredags kvällen redan nu...Moggemys :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har också hört att man inte ska "fjolla" för mycket med bebisen/barnet =). Nä sunt förnuft ska man väl gå efter istället! Å smoothies är så gott ju! Vad brukar ni göra på? Natti natt

2008-11-07 @ 00:11:49
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0