Greja inför barnkalas

Ska ta mig i kragen och börja fixa med allt som ska göras med Isaccs barnkalas. På lördag så kommer det ca 30 barn hem hit, utklädda och vrål sugna på FEST !!

Isacc har själv bestämt menyn. Det ska vara köttbulle och korvspett och gurk spett. Samma som Emilia hade på sitt kalas men utan dom röda ( små tomater)
Sen ska det vara tårta. Ska beställa från Fantasi... Givetvis med Spiderman på...
Godispåse får alla när dom går hem och snacks ska det vara obegränsat med hela dagen.

Sen till det lite större projektet..... 2 laktos intoleranta och en med mjölkproteins allergi.
Men en tjej på dagis, hennes mamma ska guida mig så det blir bra till dom barnen med :)

Hade varit så bra om man kunde köpa balonger i enbart en färg med........ Isacc vill ha allt i spiderman/bilarna tema.... Så röda och blå balonger hade varit perfekt.
Jag har talrikar, muggar osv för 12 barn i "bilar", så jag får in till BR och köpa på mig resten i spiderman. Å i paketen så ligger det ju duk med...... så där är nog själva bordet klart....... förutom att jag måste hitta färgade, lite billigare talrikar till tårtan sen ju....
Mmm.... hoppas det finns godispåsar i spiderman setet med ?? Det är där i bilar setet iaf......

Dumt nog så köpte jag inte på mig billigt godis på EKO i helgen... 29 kg / kg.

Måste komma på något att roa 30 gangstar med oxå !? Som tur är så har jag Sara, Helena, Jenny och Sabina kvar här undertiden kalaset varar...
Tror nog vi vuxna behöver lite ostbricka och cider som snacks.....

Ska nog ta å "hyra in" min syster å hennes kompis som mat och dricka ansvariga ?? Eller nä, vi vuxna ska väl fixa det där ?? Eller inte....
Får väl se hur jag gör...

Men till EKO och leta inspiration till kalaset blir det ju idag iaf.... å möjligen en hårfärg till mammlan ;)

Kommentarer
Postat av: annaoco

Lycka till på kalaset, Alma var så besviken för att hon inte kunde komma.

2008-10-21 @ 12:52:51
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: Helena

Ehhh..utklädda? Vad har jag missat? Halloween eller??????? Måste ringa dig...

2008-10-21 @ 12:56:51
Postat av: Pernilla

Lektanter är toppen !!!!!!

Micha skötte det utmärkt på Nicis kalas...

Mamman satt i soffan och drack kaffe...

SÅ ska ett barnkalas vara :-D

2008-10-21 @ 13:40:28
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0