Pengar, pengar, pengar......

Varför styr pengar så otroligt över ens liv ??
Å något jag inte kan förstå är talesättet "man blir inte lyckligare av pengar". Skitsnack !!!!
Jag bli lycklig när mitt kontoutdrag har MÅNGA siffror (utan minus framför) på sig.
Denna månaden så har vi shopat (läs Mogge) så att mitt vardagliga tröst shopande inte funkar !!
Jag vill kunna åka till Ikea eller min favo butik i Höör utan att behöva ha ångest....... Köpa fina saker hem hit och sen gå här hemma å njuta av mina super snygga saker (som någon unge eller något djur sen välter i golvet).
Nu, får jag lixom abstinens i min shoping ådra.....
Ja, där var ju ett av mina grymma problem.... Ett extremt plågsamt problem ;) Som lär få hålla i sig tills efter nyår, minst....

Just NU är mitt problem en flock ungar som tror att Anden i glaset finns.... Dom provade Cornelias garderob, gick inte. Finns ju fönster överallt.
Lilla toan...... DÄR funkar det.
5 stora barn knölar in sin på pyttma toa golvet (fråga mig inte hur det gick till) och sätter igång. Max en halv minut efter kommer dom ut springandes över varandra och skriker........ *suck* Berättar att dom sagt fula ord till anden och han blev arg.... Dom kallade anden för, håll i er, bög !! Tror inte ens att dom vet vad ordet bög innebär.....
Muppiga ungar...

Åh gud va trött jag är....... ska bädda ner flocken å deras kompisar nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hojhoj! Hoppas allt är bra med dig och övriga familjen :-)

Ja, tyvärr är det ju så att faktiskt så styr pengar allt, trist men sant.

Synd du inte var på Rosa Bandet kvällen på Yllan i måndags, där hade du fått lite inblick i hur vi jobbar inom MK.

Behöver du extra pengar, ett tips, BLI KONSULT, som jag! Det är ett superkul jobb, man får kladda så mkt man vill med makeup o annat sköj, och det bästa, man tjänar mkt pengar och man behöver INTE slita ut sig o jobba 40 tim i veckan för att få en fetelön. Tänk på saken... Kontakta mig så kan jag berätta mer. Du kommer INTE att ångra dig, det kan jag lova :-)

Ha det gött.

Kramis, Emma

2008-10-29 @ 23:48:11
Postat av: Pernilla

Pengar ja...

Vi rånar nåt !!!!

2008-10-30 @ 11:00:56
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0