Glasögon orm.......

Hade jag inte glömt vart min laddare är till kameran så hade jag snittsat till en snygg pose och knäppt ett foto.....

Jag hade INGEN aning om att man KUNDE se såhär bra !!???
Jag fick ju chocken i affären !!
Får mina nya brills, sätter dom på mig....Vrider på huvudet mot hyllan, den som var 1,5 meter bort. Den jag stod och spanade in, fösökte kisa mig till en liten hint om vad som fanns i förpackningarna. Omöjligt att läsa, men om man ser några bokstäver så kan man ibland lista ut va det står. Lite som ett tidfördriv medans jag väntade på att tanten skull hitta mina brillor där bak på lagret.
Shit !! Jag kunde läsa ALLT, på dom SMÅ förpackningarna !!!
Vrålade:
- JÄVLAR !!! SER MAN SÅHÄR OM MAN ÄR VANLIG ???????

Jo, så var det sa tanten.

NU, nu fattar jag vad optiktern menade. NU är det glasklart. Jag är ju för fasen halv blind !!!
Jag är i chock än.......... Jag kan se att träd har LÖV på håll !! Jag ser skarpa linjer, kan lixom helt klart avgöra vart gränsen för vad går. INGET flyter ihop, allt är var för sig.... HEL KONSTIGT !!!



Mmm... så dagen..

Jobbat.... vikt tvätt m. Sabina (tack darling, du är underbar), kollat Idal, pratat i telefon med mängder av folk på kvällningen. Ska väl krypa ner i sängen nu tror jag.....
Spännande ????

Kommentarer
Postat av: Sara

Har jag ju sagt till dig......glasögon är bra! Även om det är döjobbigt (i alla fall för mig) att använda dom och samtidigt gilla sitt yttre......är det en befrielse att kunna se klart!



Skönt för dig vännen!

2008-09-03 @ 22:45:36
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Sabina

Haha ja det va på tiden du skaffa brillor, tänkte nästan köpa förstoringsglas till dig som du stod o kisa när du kolla prislappar.... Nu slipper du dom rynkorna i pannan...

2008-09-04 @ 09:51:43
Postat av: Pernill@

Hallå !!! Skyll på laddaren....

2008-09-04 @ 10:07:02
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Pernill@

Om man har en blogg ska man uppdatera den VARJE DAG !!!! Annrs sitter folk(jag) och irriterar sig på att de (jag ) inte vad vad du gör..

Jag måste ha full kolla på dig... vet du inte det ????

2008-09-05 @ 13:34:41
URL: http://minimi05.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0