Underbara lördag !!

Fredags kvällen var ett enda lååångt slappande och päsande. Jag ÄLSKAR päsa. Jag HYPER päser när jag päser....... Igår käkade vi tacos, sen fixade jag med disken och bordet......å sen var det päs i sängen. Jag i sängen med datorn och Mogge framför tvn och play staionet.
Det är verkligen så himla skönt att "få lov" att va osocial i vars ett rum å så bara titta in till varandra lite så och då... för att säga hej *s*
Inga måsten, inget krystat. Bara få va :)
Jag lyckades vinna en aktion på Tradera igår. Tunika till mig för 11 kr. Jag är GRYM på att göra kap ! Nu var detta iof min första dag som traderare, men jag gör säkert fler klipp där ;)

Vi sov som små grisar....

Nu idag så har vi varit ute å cyklat med barnen. Eller dom cyklar, vi går bakom. Måste skaffa cyklar till oss.....
Varit i "affan" å köpt frulle. Käkat, och nu är det planeringen över dagen som förmodligen kommer spricka på många punkter.
Tippen som jag ville till, den är körd. Dom stänger 12 och jag vill in till jobbet och byta bil innan vi åker dit. Vill inte ta skit i min nya....
Så det hinner vi inte.
Mogge ska köra Oliver å hans kompisar till Tullen (skate rampar ) och Flisan till deras pappa. Jag ska göra sötpotatis gratäng och något annat kul till ikväll. Då det är kräftskiva hemma hon mor min. Ska bort till EKO och köpa lördags godis å lite annat gott till barnen. Blir min flock - Flisan och Kims flock. En hel hög ungar !! Eller..... 1 unge mer än när vi är full familj här hemma....... Haha..... man tänker så bakvänt......
Mmmm.... så ska Mogge skruva ihop mina, eller tjejernas hyllor som fyndades igår. Jag ska städa och röja med lite kläder som ska skänkas.

Ja, nu när jag tänker på det !!! Jag har en vän nere på öppna förskolan. Hon väntar sitt sjunde barn. Jag säger INTE att dom har ont om pengar ELLER att barnen har ont om kläder. Men jag vet vilken lättnad det är att få kläder från andra, slippa den grymma utgift och få köpa lite snyggare kläder lite då och då istället. Enbart för att det är kul.
Så om ni har kläder, inte urtvättade å håliga, men kläder ni bara gör av med för att dom är för små. Så säg ifrån !! Jag tänker gå igenom mina saker här hemma nu, å göra en god gärning.
Älskar att göra saker för människor som verkligen behöver hjälpen :)
Ja, hon har gjort av med alla baby saker oxå. Så är det sådant som ska bort så är det bara att vråla till ;)

Nä, dax att ta tag i saker å ting........


Kommentarer
Postat av: Sara

Sjunde??

Vem är det?? Eller är jag trög nu?

2008-09-14 @ 11:00:05
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Japp kollar....

2008-09-14 @ 21:19:59
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0