Jag vill, jag vill, jag vill !!!

Jag vill spendera hela dagarna vid min, ok vid en overlock, å bara sy sy sy !! Jag har MÄNGDER av tyger som är Sofias här och varje kväll, varje tyst minut i bilen, när jag sitter på toa, lagar mat, bla bla bla. Så tänker jag ut "nya mönster".
Hade jag fått den tid jag VILL HA vid symaskinen så hade Alfons och Alwin haft helt nya garderober.
Coola syskonkläder :)

Det är det mest rofyllda som finns.. stätta igång en bra ljudbok, ögna igenom tygerna och sätta sig vid maskinen å exprimentera. Timmarna flyger iväg !!
I går morse hade jag en klänning klar när klockan var 7,30 och inte en unge var vaken !!
Dom få kvällar jag hinner sy så har jag ordnat det så bra att det finns en säng i syrummet för trötta mammiga barn !!
Jag ska försöka ta ett foto på mitt fina syrum och lägga ut här :)

Annors då ??? Joooooo..... huet upp å labbarna ner. Vikten på mig övergödda kropp börjar åter igen peka åt rätt håll. YES !! Hur jag kunde låta mig själv förfalla på detta vis är en gåta ???? Men nu har jag lovat mig själv att aldrig mer glömma bort mig själv, hur dåligt jag än mår eller hur jobbigt jag än har det.
Jag är ju grunden till att familjen funkar !! JAG måste må bra för att barnen ska må bra. Synd bara att det krävde 10 kg upp innan jag fattade det !!!
Jupp..... jag är en flubba igen och har helt sonika käkat mig till vart enda gram.
Meeeeeen 1 kg ner på 2 dagar och jag är skärpt på riktigt igen. Så skönt !!
Nu ska jag bara få tummen ur rövva och ge mig ut på lång promenader om kvällarna. Behöver någon bra teknisk pryl som man kan lägga in ljudböcker på. Så jag har en morot..... Jag älskar böcker och kan man få en timmes ljudbok ostört så tackar man inte nej ;)

Färdig svamlat. Hoppas nu att hockeyn snart är slut så Moggepoggehängpung kan ringa och säga god natt. Inte ens värt att tänka tanken att ringa honom mitt under en match *s*

Natti gott folk

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åååh, TACK så jättemycket för inlägget på min blogg. Jag skrattade så tårarna rann när jag läste det. Sååå igenkännande... Hoppas att du får en bra dag! Och du, passa på att vila lite också - glöm alla "måsten". (Om jag nu måste påminna dig om det..) ;)

2009-04-28 @ 10:49:08
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: sara

hej hej. kul att du gillade min ohana collection! Absolut, inga prolem, låna du o länka! Ha en bra dag!

2009-04-28 @ 11:51:05
URL: http://sethsson.blogg.se/
Postat av: Natta

vart bor du?

2009-04-28 @ 11:54:08
URL: http://natalies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0