Dagen har varit...

förbannat bra !!!

Dagen började med en försovning. Vaknade 7.00 vilket INTE är kul när 6 barn ska väckas, ha kläder, äta, borsta tänder.. ja ni förstår...
Gick bra ändå, vi kom till skolan i tid !!
Eftersom jag är ledig fredagar så åkte jag och mina småskitar hem igen. Jag kurade ner mig på Mogges sänghalva och Mickan å Isacc la sig i fotänden och kollade på Hugo, djungeldjuret.
Jag var allmänt vidrig och flottig. Läste bloggar och hittade till Radio Kristianstads tävling "Bli vårt brudpar 2009" genom Pernillas komentar hos mig. Jag anmälde mig och länkade här ifrån, så ni oxå kunde slänga in ett gott ord.
På måndag så kommer avslöjandet om vem eller vilka rättare sagt, som blir deras brudpar 2009.

Att bli deras brudpar innefattar detta:

  • Som Radio Kristianstads brudpar 2009 blir ni:
    Inbjudna som gäster i Förmiddag hos Helene under vecka 7 - då temat är bröllop hela veckan.
  • Ni får berätta om ert bröllop och era planer inför den stora begivenheten. Experter av olika slag kommer också gästa programmet då ni även får ventilera era funderingar med dem.

  • Följd av oss på Radion både inför, under och efter bröllopet och bli inbjudna flera gånger under våren och sommaren.
  •  Ni blir också placerade på vår websida med bild där vi också följer er, genom er egen blogg.
  • Uppvaktade av Radio Kristianstad på själva dagen såklart!

Ja.... kan det bli måndag snart ??? MÅNDAG TACK !!!
Tror att det är första gången i mitt långa liv, som jag längtar efter måndag när helgen precis har börjat !!

Ganska snart efter att jag klämt i mig min onyttiga frukost så ringde Pernilla...
- KOM HIT OCH SHOPA, skrek hon....

Som den sanna vän jag är så hoppade jag i ett par jeans, i ett linne och en C4 städkonsult tröja... vadå bh ?? Jag hade bråttom !!
Lugen låg klistrad mot pannan i stripor medans resten av håret gottgjorde detta i ett ordentligt ruffs !!
Jag uppdaterade Pernilla om varje steg/km jag tog närmare henne...
Å shoppade jag ??
Japp.....

8 st VHS filmer
ett plättajärn
vadd till grytlappar (ja att sy då) en 75 liters säck.
tyg
tyg
tyg
tyg
tyg
en hem telefon (så nu kan alla, ja du med farmor Pia, ringa hem igen)
puffar till Micka, sådan man flyter med.

Tror att det var hela listan...
Priset ??
160 kr

Jag är KUNG på att fynda !!!! Mogge hävdar att jag fyndar lite för ofta !? Förstår inte vad han menar !?

Hem igen och försöka röja undan disken.
Hämta stora barnen 14.00
Lämnade Alex hos sin mamma. Hon sprang ifrån bilen med glittrande ögon :) Mamma helg är guld värt för henne !!
Hem och lastade in ungar....
Hela eftermiddagen så stimmade jag och tjejerna runt här, som en flock duracellkaniner. Fnittrade, tisslade å tasslade. En riktig fjoll-eftermiddag.
Lämnade Oliver på kalas
Hem å fjollstimma lite till
Hämtade Mogge på jobbet ute i Löööörby (tänk Lörby på bonnig stockholmska. Nä, jag vet. Det går inte)
Lämnade Mogge hemma med den lilla skara vi hade kvar här. Cornelia, Isacc och Michaela.. 3 fjuttiga barn. När vi har 3 barn hemma, då är vi barnlediga. Vilket skönt lugn som infinner sig :)
Körde för att hämta Oliver på kalaset. Jag skulle vara där vid 21, så jag och födelsebarnets mamma kunde fika lite innan vi skulle hem igen.
Dimmigt ute så jag blev sen... 21.20 kom jag dit, så jag fick stanna liiite längre ;)
Körde hem 23.00 utan Oliver !!! Han ville sova över :) Jag ska ju ändå till stallet med dom stora tjejerna imorgon så då kan jag köra inom å hämta honom.

Nu ?? Nu är det dax att krypa ner i sängen och njuta av att Mogge ligger där, intill mig :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Verkar ha varit en helmysig dag! =) jag håller tummarna för att Radio Kristianstad väljer Er! Det hade varit superkul att höra dig redogöra för allt i radio....

Hehehe.... Kan tänka mig att de kommer att få dra in på både Nyheter och nästa program för att du ska hinna få med allt! =)

2009-02-07 @ 11:27:11
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Jennie

Puuh jag blir helt slut bara jag läser om alla turer ! Här klagar man på att skjutsa två barn hit & dit ...

2009-02-07 @ 16:08:39
URL: http://missjennie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Moahhahhahahahaha

Vilken hemsking jag är som lurar dig i fördärv :-)

2009-02-07 @ 22:34:59
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Janni

Jag håller tummarna och tårna så att de blöder för att det är just ni som får vara med i radio=)

2009-02-08 @ 09:33:34
Postat av: Emelie

Lycka till i tävlingen.

Leggingsen är från Gina Tricot, 299 pix.

Ha en fin söndag!

Kram kram

2009-02-08 @ 10:36:03
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: cecilia

Lycka till! hoppas att dagen idag går fort så att det blir måndag för din skull. Du kommer ner i vikten snart ska du se. Ge dig fan på det så går det... lyckatill !kram!

2009-02-08 @ 10:55:12
URL: http://cizzi80.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag håller tummarna!

2009-02-08 @ 19:29:45
URL: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0