Detta är HELT sjukt !!

Först vill jag tacka alla er undebara som verkligen berättar för mig eller lämnar komentarer någon gång då och då när ni läser !!
Söta goa ni !! Jag VET att ni läser för att ni bryr er, för att ni undrar och är nyfikna. Jag läser oxå hos andra för att jag är nyfiken.
Men jag skulle aldrig börja göra egna sanningar om vad som står i någon annans blogg !!

Jag skriver här och ventilerar. Inte för att skapa drama !!
Jag vet att det finns dom här i byn som läser, som inte ens känner mig. Vissa för att de bara är nyfikan medans några läser för att någon gång få fram något litet som man kan vinkla MOT mig.

Idag så hände något mycket märkligt...... ett missförstånd för att någon läst min blogg/bröllopstorget och blandat ihop lite grejer.
I min blogg och på bröllopstorget så skriver jag ner mina tankar. Om jag har bestämt något och det är bokat så ligger det på min presentation på min bokat - lista.

Ni från Falköping
, varför inte bara säga "Hej, jag är en gammal vän, bekant, tjej, kk, till Mogge och läser här".
Ni som kommer ifrån Falköping har kännt en helt annan Mogge än den som jag lever med idag. Ja, jag fick under något år oxå lära känna den ni tror att han är. Men för allt i världen, sitt inte där och tro att ni känner honom eller vet en uns av det han (och till viss del jag) gått igenom. Ni lyssnar på skvaller och tolkar fritt ur min blogg. Ni känner inte mig. Ni har ingen aning om hur jag tänker och är som person. Ingen aning !!
Jag älskar människor !! Om du är en ovänn, vänn, ett ex eller någon som varit kär i Mogge hela livet spelar inte mig någon roll !! Säg "Hej", fråga och undra i mängder !!! Det hade jag tyckt var mycket roligare än att få höra hur det snackas i fria tolkningar i Falköping ( Kan fortfarande inte fatta att folk ända där uppe läser).
Varför läsa och sammla på sig massa av MINA tankar och sedan tro/ta för givet att det är Mogges sätt att se på saker.
För jag antar ju att det är för hans skull ni läser. För att följa hur det är med honom och hur det gick för honom i livet.
Helt OK !!  Glöm bara inte att detta är inte hans tankar.Det jag förklarar att vi gör, det är mitt sätt att tolka. Jag säger inte att hans tankar och tolkningar skiljer sig heller. Jag säger inget alls om det, utan påpekar enbart för er, att det ni läser här är inte Mogges ord. Det är mina...

Nä, för att svara på mångas fråga som dök upp i huvudet nu, det har iinte hänt något allvarligt. Kunde förstört vänskap, utan att ens vänner eller Mogge uttalat sig direkt. Utan genom saker sagda av andra och genom läsning hos mig utan att läsa allt.  Något som var en fin tanke från början byggdes om och blev till "något fult" Jag och Mogge försökte leta upp en enda mening som kunde tolkas annerlunda, utan att hitta. Men nu är det löst iaf :)

Om någon från "förr i tiden" som jag umgicks med och har förlorat kontakten med så hojta till !!  Någon som tror att jag är den där "coola illskpiggen som äter tjejer som inte passar mig i smaken" fortfarande så kan du sluta oroa dig. Säg Hej !! Jag är vuxen och har 6 ungar !!
Känner du mig inte alls ?? Nä men so ?? Lär känna mig då ?? Hejja, fråga, kom med synpunkter !!!

JAG ÄR INTE FARLIG, JAG BITTS INTE !!!

Många som läser här vet jag om. Å dom flesta vet ju vem jag (och Mogge är), så varför det läses "i smyg" tycker jag är lite knas....

Kommentarer
Postat av: camilla

hej hej.. lämnar en kommentar här då! :)

kikar in här och läser.

tycker det är kul! känner dig inte sen innan.

hittade hit när jag hamnade på yaiyahs blogg

2009-02-02 @ 17:14:50
URL: http://roxii81.blogspot.com
Postat av: Teres

:-)

2009-02-02 @ 20:44:03
URL: http://tjejorna.wordpress.com
Postat av: Ida

Trots att vi bor i samma kommun , säkerligen är jämngamla och nog har hängt på Lillis under samma period har jag inte en aning om vem du är. Jag hamnade här via en bröllopslänk för ett tag sedan och har valt att stanna -för trots att jag säkert inte skulle känna igen dig om jag så snubblade över dig så ska du veta att jag njuter av din blogg, den är så full av liv och verklighet -så himla mycket vardag, precis som mitt liv och leverne. Du sätter namn på allt det där så många andra mammor försöker dölja för sin omgivning. Tack!

2009-02-02 @ 22:20:37
Postat av: Pernilla

He He jag är inte heller här och läser...

Inte alls....

Och kommenterar inte heller...

Och jag drar inga slutsatser....

Vet inte vad jag gör eg....

2009-02-03 @ 07:11:49
URL: http://photosbyminimi.blogspot.com/
Postat av: Cissi

Jag titta in här med jämna mellanrum, men jag är inte tidigare bekant med vare sig dig eller Mogge. Jag tycker att du har en mysig och läsvärd blogg! Med många "igenkännings-händelser". :)

2009-02-03 @ 10:38:51
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Räka

.

.



=)

2009-02-03 @ 11:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0