Kvällsbestyren NÄSTAN överstökade !!

Ja, vi har REDAN fått känna av den bittra avundsjukan hos människor vad gäller detta. Ja, asså, detta att det var just vi som fick vara med om detta.
Meeeen, folk som inte glädjs med oss, dom får väl hålla sig undan och vara avundsjuka i sitt eget gråa hål !?

Men hur som helst !! Jag ler liiika brett ännu.....

Vaknade imorse av den underbara alarmsignal som jag har "1, 2, 3, 4 aaav med täcket, boooort med kudden, stääääll dig opp, stääääll dig opp"
Knatade runt till alla rum och väckte barn. Tvätta håret, borsta tanden, äta frulle, klä små skitarna osv.
In med hela familjen i bilen och till skola och dagis.
Utvecklings samtal med dagis angående Mickan. I vanlig ordning så är hon det genibarn och underverk jag hela tiden vetat att hon är....... ehh... eller ?? Nja.... haha... hon är en ganska bestämmande donna.
Mogge spenderade dagen i skolan för att se hur Alex har det om dagarna. Jag körde och jobbade.
Först så var det att ut till en kanske blivande kund och räkna. Åhh shit, man blev inte alls sugen på det som fanns att moffla på där inte... Neeejdå, jag är duktig.. nästan jätte dukig.. ibland.

11.10 eller något så ringde Helen på Radio Kristianstad och berättade för mig att det blivande brudparet 2009 är VI; OSS; JAG OCH MOGGE !!!
Vi är heeelt toppade över detta... utan att ens ha en aning om vad som kommer hända !?
Allt JAG vet är det som stod på hemsidan, det jag la ut här i bloggen.
Så vi kommer att bli länkade hit, genom deras sida. Vi kommer att få mycket hjälp av experter (och det är jag väldigt gald över).
Vi kommer att följas under vår resa mot bröllopet. Undrar bara om dom vet vad dom gett sig in på ?? Jag har ju en tendens till att vilja en sak ena gången å en annan sak andra gången.... Å Mogge säger, ja men du kan det bäst. Vi gör som du vill... Tills jag verkligen kommer på något jag vill. Då tycker inte han att det ska vara så....
Fast vi kompiterar varandra väldigt bra tycker jag.
Jag är inte så stenhård på hur jag vill att bröllopet ska se ut. Absolut inte han heller, han vet precis hur han INTE vill att det ska se ut..
Det kommer bli super bra :)

Hoppas bara att jag inte är så överglad imorgon att jag inte kan få fram alla miljoner frågor jag har !!
Idag så frågade Helen mig, utanför sändning, om jag ville ställa några frågon till bröllops kordinatorn som var där.
- Nä, jag är så mycket som snurrar i mitt huvud nu så jag kommer INTE komma på något att fråga om ! sa jag, muppen nr 1.
Jag har en LISTA över frågor !! Helst gällade dekoration. Kan det bli FÖR MYCKET tema.. eller.. att färger och diamanter kommer igen i mycket ??
Ja, jag ska fråga det iaf.
Och om buffen.....
Om min idé ang transport, är den kanon eller kalkon ??

Snälla Mia, kom ihåg lappen med frågorna imorgon !

Efter samtalet med Helen var jag toppad... mega toppad.

Körde efter arbetsdagens slut, eller en timme efter arbetsdagens slut, till dagis och skolan.
Hämtade lá familia, alla utom Cornelia, som var hos kompis.
Körde in till öppna förskolan och spenderade 2,5 timme där, i stim och stoj (och sprängade huvudvärk)
17.00 styrde vi kosan till Vinnö för att hämta Cornelia.
Hem, blogga en snabbis, laga mat och sen lät jag Mogge sköta nattandet av "läggdax kl 20.00 barnen".
Gick väl lite sisådär men jag ville se "familjen annorlunda".
Isacc låg hos mig och tittade. Även han reagerade på att vi skulle vara annorlunda !! Han såg familjen med 5 barn och sa:
Isacc: - Mamma, är inte vi mer än 5 barn ??
Jag:    - Jo älskling, ni är ju 6 barn.
Isacc:  - Betyder inte annorlunda att man inte är som alla andra ??
Jag:     - Hmmm... jo, det gör ju det !!
Isacc:   - ÄR vi det, annorlunda. Dom där hade ju inte så många barn !?

Ja, jag hade inget bra svar. Jag är lika ställd som honom på att vi är annorlunda.
Fast skulle jag läsa en löpsedel där det stod tex
"6 barns föräldrar blev Radio Kristianstads brudpar 2009"
Då skulle jag tycka att "shit va många ungar" !! Å sen skulle jag tänka i mitt stilla sinne "åh, dom måste vara gamla och sletna. 6 ungar, herregud, har dom ingen TV ?"

Snacka om dubbelmoral !!
När någon frågar oss just det med tvn, eller om vi är med i någon sekt (för det är vanligt), så lackar jag ur inombords. Tänker fula tankar och letar fel på den människan. *haha*

Efter programmet, som jag förövrigt tycker vinklar stora familjer till att vara något jobbigt och stökigt, så gick jag ut i köket och hälde upp ett glas vin !
Gott... inte nyttigt, men jag blev så suuugen när den där familjen med 5 ungar satt å smuttade på vin till maten ;)

Nähä, å nu återstår.... Duscha, sy klart en väska till Cornelia, slänga in det jag möjligen kan ta på mig imorgon i maskinen (vi ska fotas) och sen lägga fram småskitarnas kläder till imorgon.
Jag har lovat mig själv att lägga mig före 24.00 idag.
Händer inte ofta, men jag måste sova, måste skärpa mig så jag ska orka !!

Natti alla !! Å ni ska veta att alla era komentarer är så mega jätte super glädjande !! Gulle ni !!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Avundsjuka finns det gott om! Skit i det! Ni är sååååå värda detta =)! Det kommer att bli kanon!!! Sov gott!

2009-02-10 @ 00:06:00
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Ida

Underbar frukostlektyr... Slår Krstdbladet med hästlängder. Ännu en gång; Jättegrattis & ha en fin dag.

2009-02-10 @ 07:14:50
Postat av: Lina

Åh Mia!! Ni om några är värda det här.

2009-02-10 @ 07:39:20
URL: http://yiyah.blogg.se/
Postat av: Karin

hehe.. Jo, jag ska försöka och ta det lugnt mellan varven.. Svårt but I will give it a try ;) Kram!

2009-02-10 @ 07:46:09
URL: http://nicelady.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis grattis!!

detta ska bli spännande och se vad det innebär.

Grattis än en gång!

Kram

2009-02-10 @ 08:44:57
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0