Placerat röven i sängen

och tydligen var "innan läggdax" bestyren jobbiga för mig... jag är genom svett !? Så nu får jag gå upp 6.00 istället för 6.30 och duscha !!

Tänkte dra dagen i snabba svängar, förmodligen  med miljoner avstickare, som jag alltid lyckas med ;)

Vaknade av att någon förde ett jäkla oväsen i min dröm. Vad ajg minns så var det någon som drog en träpinne på en spjälsängs sida så det skångrade runt om, sådär så luften vibrerar.
Jag slog upp mina gröna och försökte smacka runt saliv i min ökentorra mun (sover med öppen mun). Höjde blicken och såg att Mogge låg där, tittade på mig och log :)
Ganska snart (1 sekund) så insåg jag att leendet var ett "shit va jag va nöjd med ljudet på den fisen" leende och inte ett romatiskt "jag älskar dig fast du är grymt ful när du sover med öppen mun" leende. La ihop ett och ett och förstod att det inte var någon som drog en pinne mot en spjälsäng så att luften vibrerade heller..... Behöver jag utveckla mer ??

Vi fick äta frukost ihop idag, min älskling och jag. Det har varit en väldigt Mogge-fattig helg, denna helgen :( Han var hemma sent 20.00 i fredags, åkte till jobbet 8.00 i lördags och kom hem vid 20.00. Idag åkte han vid 10.00 och kommer KANSKE hem i övermorgon ?? (hoppas jag på för mycket nu älskling ?)

Vid 12, tror jag att klockan var, så kom Pernilla och Thomas med knoddar in på en kaffe. 14.00 kom Tummen hit och vi lagade middag, på Tummens begäran. Bacon inlindad köttfärslimpa, potatismos med lingon.
Efterrätten var mitt val. Fruksallad med grädde ;)
Skulle lekt med Liz idag, men Emilia började bajsa diaré idag, så vi får vänta. Jag tänker INTE få magifluensa oxå !!

På tal om maginfluensa så hade Mogge en arbetskamrat med sig upp till Värmland idag. Stackars killen fick hysterisk maginfluensa på väg upp, i lastbilen !!! Han sket ner sig när han spydde. Fick sitta å skita på kopplingen mellan lastbil å släp i tid och otid. Nää, inte medans Mogge körde såklart.
Mogges största problem med detta är inte att han skulle blivit smittad utan skräcken över om det hade lyckats komma diare i sätet när killen sket ner sig !!!! Vem fasen bryr sig !? Det går att tvätta bort !!! Maginfulensa går INTE få bort hur gärna man än vill !!!!

Nä, dax att sova !! En HEL natt UTAN att ligga i skåran, 5 cm bred, som delar av våra två sängar. TJOHOOOO !! :) 

Natti !!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nu fick jag mig ett gott skratt innan jag kryper till sängs... Tack för det...



Hälsa C att jag funderar på att byta tillbaka till den gamla bilden, man kan ju bli knäckt för mindre... =)

2009-02-23 @ 01:15:48
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: annica

hahaha haha gu va kul du e , du skriver så intressant, stooor eloge till dig

2009-02-23 @ 09:00:32
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0