Jag behöver ventilera

NÅGON, har åter igen förvandlat en underbar dag till en negativ dag.
År ut och år in har jag gått och trott att den där bitterheten mot mig ska försvinna. MÖJLIGEN delas upp på fler än mig ?? Men nä.....
Vet inte om jag ska bryta mig loss. Har gjort mina försök, men aldrig fullt ut. En gåva här och en grej därså är man tillbaka till sin "tacksamhets lojalitet". Pengar och materiella ting gör inte mig lycklig. Har aldrig gjort.
Elakhet och svek, kränkningar är så mycket värre än att inte dela ut materiella saker.

Jag tänker inte leva i tacksamhets skulld till dig mer, jag tänker inte bli spottad på mer, jag tänker inte bli behandlas på det sättet mer. Någon annan får ta över det nu, vad sägs om att landa på jorden och öppna ögonen för VEM FAN som sliter RÖVEN AV SIG för att vardagen ska gå runt. Glida runt är inte riktigt min stil... finns andra som sköter den biten ganska bra ;)
Jag vet att detta bottnar i avundsjuka. Jag har lyckats med mitt liv LÅNGT mycket bättre än vad du har. Men vet du vad. Jag kommer backa ifrån dig, mer å mer å mer å mer....... Var så säker. En dag kommer du stå där, hoppas du kan luta dig åt någon annan då, hoppas att någon annan kommer ta all din bitterhet då för jag är klar med det. Du har gjort såhär mot mig hela mitt liv, jag har aldrig varit bra nog. Hur jävla mycket jag än sliter och kämpar sönder mig själv FÖR ANDRA så är det inte bra nog. Skulle jag sedan unna min en uns av lyx så heter det "har du verkligen råd med det?" (med lyx innebär en middag på restaurant tex)
Nä, idag är början på resten av mitt liv utan detta ständiga kränkande tunga moln hängandes över mig !!! Jag kommer låta det rinna av mig som vatten, jag kommer inte en enda gång till be om hjälp (ja, inte för att det blivit speciellt mycket av den varan ändå, någon annan har gått före där med  dom få gånger jag bett)

Se.. dum i huvudet är jag med. Jag låter hela mig sänkas av detta och lägger min värdefulla energi på att skriva om det. Gång på gång på gång, samma sak.
Men min blogg är mitt andrum, min "bästa vän" där jag kan kräkak av mig och sedan känna mig lättad.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är ju det man har en blogg till att krakas i..

Puss på dig..

2009-02-22 @ 09:14:08
URL: http://minimidesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0