Frågor, konstaterande, garv och fantasier...

Flisans stora fråga för dagen var:
- Vad är det för skillnad på sjukhus och koma ???

Ehh.. ja ?? Va svarar man ??

- Asså... va ??  Man ligger PÅ sjukhus om man ligger i koma... var min opedagogiska svars replik... med en ganska frågade min. För vad är liketen mellan ett sjukhus och koma lixom ??

- jaha, svarar hon, jag trodde att antingen låg man i koma eller på sjukhus !

*haha* Hon tänker iaf, även om det inte alltid blir rätt ;)
Givetvis förklarade jag sedan om vad koma är osv.... Varpå Alex konstaterar, rakt ut i det blå att:

- Min hjärna är grön.....

Hmm..... ja ibland känns det som om jag inte lyckas riktigt med mina uppdrag här på jorden *haha*

Olivers starkaste ord just nu ??? Pungbajs...  ja, asså ??? Nä, jag vet inte.....

Michaela har berättat för mig hur ett monster ser ut idag. Dom har silvrigt hår och ögon på tänderna... ¨Låter ju herregud som dagens tonåringar !! Silver färgat hår och tandställning !!
Hon har oxå lyckats få sin sjukling till storebror att skratta till idag :) Isacc har så hög feber och är stundvis så orkeslös att han knappt orkar prata. Jag kännde på honom innan ikväll när vi låg och titytade på tv i min säng, jag Isacc och Mickan. Sa lite sådär för mig själv, men ändå högt att
- men oj vad varm ungen är...

Mickan satte då handen på Isaccs lår, gjorde ett ljus som lät som om man bränner sig (tsssss) och ryckte handen åt sig och skakade på den så den skulle svalna..
Isacc garvade ett orkeslöst men hjärtligt skratt :)
Jag.. ja garvade så jag nästan kissade ner mig !!
Hon är så sjukt rolig den ungen !!

Det har varit en ganska rolig dag i sjukstugan Edvardsson/Lorentzon !!

Kommentarer
Postat av: Sandra Gee

Åh va fin blogg du har! =)

2009-01-27 @ 23:45:03
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0