Gulliga söta alla ni !!

Alla snälla (utom Pernilla) som tycker synd om mig, tack till tusen !!
Bra tips har kjag oxå fått, ska ner till "affan" och inhandla Ibumetin oxå.........

För ganska exakt 1 år sedan så l¨åg jag i denna influiensan.... I över 1 vecka kämpade jag på med feber som pendlade mellan 40 och 42 grader.
En morgon när jag vaknade och hade fixa frukost till dom små så kännde jag bara hur livet rann ur mig. Hur jag kände att min kropp inte orkade mer och hur jag höll på att dö.......
Ringde min mamma, som i vanlig ordning inte tog mitt rop på hjälp på allvar. Jag säger aldrig något när jag är sjuk, jag försöker ignorera bort sjukdomen istället.
Denna gången hade jag uppenbarligen inte lyckats.
Jag ringde sjukhuset och förvarnade om att jag var påväg in, om nåfra timmar. Tjejen på sjukvårdsupplysningen ville tvunget skicka en amulans, men jag vägrade. Jag hade ju alla barnen hemma !!

På eftermiddagen kom barnens farmor och passade dom och min mamma körde mig till sjukan. När jag kom in så orkade inte benen bära mig mer och jag fick en bår. När mitt nummer in till sköterskan i båset ÄNTLIGEN dök upp på displayn så hada jag nya krafter. Jag hade ju fått vila ostört i 20 min ! Gick in och sa till henne att jag nog mådde bättre, att feber nog inte va så hög nu... Samtidigt hade mina ögon börjat rulla på mig och hon tog tempen i örat lite snabbt. 41 grader hade jag och den tickade snabt upp.....
Kaos utbröt och jag fattade inte ett skit....
Min mamma var panikslagen och likblek.....
Dom sparng med mig, liggandes på båren, genom kulverten bort till infektion.......
Prover och ännu mer kaos.
Jag fick massa nålar i armarna och hur många dropp som helst.. minns inte hur många men det var flera stycken.
Sen försvann jag in i dimmornas land....

Jag fick senare, innan jag lämnade infektion för att läggas på någon vidrig avdelining med fruktansvärt lat personal, veta att det handlade om timmar för att klara livet på mig !!
Hade jag väntat en dag till så hade min kropp varit så uttorkad att den inte hade klarat ta emot vättskan som jag fylldes på med.
Jag hade dött av vanlig jäkla feber om jag hade väntat en dag till.....

Nu, efter den händelsen, så är jag LIVRÄDD för feber !!!
Nu, sedan igår så har jag feber......
Men nu är jag inte så DUM som jag var då, nu kommer jag KRÄVA hjälp. Jag kan INTE med över 40 grader (det har jag inte nu) ta hand om 6 sjuka barn.......
Ren jävla logik !

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack du.. Morrrrrrrrrr

Jag minns det där du.....

Och jag KRÄVER att du ringer tidigare om det skulle bli värre..

JAG tar dig på allvar iallfall även om jag kanske tar kameran med mig för säkerhetsskull....

Man vet ju aldrig..

2009-01-26 @ 11:44:52
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Men herre gud! Har missat att läsa detta! Stackare! Du måste ju verkligen ta hand om dig själv Mia! För fasen! Hoppas att du känner dej bättre nu i alla fall...? STOR KRAM!

2009-01-26 @ 19:01:59
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha !! Pernilla, du hade då mått av att få foto på mig skakandes, dreglandes med ögonen rullande... Lätt ordnat !! En tripp till Ko-san har samma effekt på mig :p SUSHI !!!

2009-01-26 @ 19:13:00
URL: http://focim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0