Kan inte sova....

Har gjort ett ärligt försök i 1 timme.... Gick inte.
Pinnade upp och duschade istället. Jag luktade pecka och är mycket förundrad över att jag inte somnade av ångorna ;)
Så nu är det ett moment mindre imorgon innan jag ska klä, utfodra och packa ihop 6 barn och köra till Färlöv imorgon. Klockan står på alarm 5.30. Mogge ska köra 6.00. Han har frivecka, men chefen ringde i fredags kväll och behagade nämna att det behövdes folk på måndag.
Kul kille det där, hans chef. Vill ju erkänna att jag inte är ett stort fan av honom.....

Men nu ska jag försöka tömma mitt huvud på lite som snurrar runt.
Det största som virvlar där inne är bröllopet !
Hinner vi allt ?? Hur ska det vara ?? Vilken färg ska vi ha på papper och dukning ?? Bla bla bla....
Har iaf bestämt mig för att blogg om mitt bröllop här. Skiter i den andra bloggen. Enklare att köra allt i denna. Men jag tar inte bort den, länkarna jag har samlat där är bra att ha :)
Så, såhär ser planen ut än sålänge (Mogges plan till 95%):

Rosa i många nyanser och lime grönt som färg tema.
Foto som "grej". Menar, på inbjudan, festprogram, vigselprogram osv osv ...
Österslövs kyrka den 22 aug, festen på Brunnen.
Mogge väljer min klänning. Ingen jag har velat ha duger *s*
Ingen alkohol.
Mycket reducerad lista på inbjudna gäster. Väldigt få vänner och bara släkt som håller av oss kommer att bjudas. Ändå har vi 112 pers på listan !!
Mogges brors fru är så underbart snäll och vill hjälpa oss med bak utav tårtor :)
Mogges moster och man vill hjälpa oss med köket under festen. Gulliga :) Vi tänker ha folk som lagar mat och som plockar av och fram mat. Men givetvis så känns det mycket mer ordnat om någon man VET klarar ut det hela håller lite uppsikt !
Liz kommer att hålla i festen.
Elisabeth Ryden kommer att viga oss :)
Ja... det var nog det hela. Tror jag ??

Nu ska jag ta mod till mig och fråga några om hjälp. Inga tunga saker. Men jag är så fruktansvärt dålig på att be folk om hjälp !! Jag skäms så.... Hatar att vara besvärlig för andra. Förstår inte varför...... Jag älskar själv att hjälpa andra. Jag BORDE tro att andra tänker likadant !!
Mogge å andra sidan tror att hela världen står där, reda att hjälpa honom med ALLT *haha*
Han är så söt och tror att vårt bröllop är lika stort och intressant för alla andra som det är för oss !
Nä, tiden börjar rinna iväg för oss. Augusti närmar sig med ENORMA steg och jag å Mogge har inte planerat mycket alls. Dax att ta tag i den biten nu !

Något annant som behöver ut ur systemet är en sådan sak som bara jag kan komma på att ha ångest över:
Jag har på dom senaste 6 åren förlorat så fruktansvärt mycket plats i hjärnan *haha* Ja det är sant !!! Min hjärna sållar bort saker som den tydligen inte anser vara lika viktigt som jag tycker att det är.
Som ansikten !!
Som "ung" behövde jag bara träffa någon en gång för att sen minnas ansiktet och namnet.
Idag känner jag väldigt sällan igen folk... Som föräldrar på dagis ! Jag känner inte igen dom från dag till dag !! Några mammor och pappor såklart. Men de flesta suddas bort så fort jag vänder bort blicken efter vi sagt "Hej".
Det är hemskt !!!
Jag kan gå förbi folk på stan som säger hej, eller som kollar på en, sådär "ska du inte säga hej?". För att sen komma på att det var noooog hon/han som jobbar här eller där.
Jag har ju en MÄNGD kunder oxå. Hur bra är det att inte hälsa på på dom när jag stöter på dom ?? För mina kunder så är ju jag företaget. Så som våra anställda är företaget för de kunder som har just den personen som städerska/städare hos sig.
Pinsamt !
Värst av allt är någon jag just precis låg och kom på..... Folk som jag träffat och pratat med, som jag sen inte hälsar på måste ju tro att jag är snorkig och fisförnäm !!!!
Åååhhh..... jag är ju inte sådan !! Jag bara sen sur och fisförnäm ut *haha* Min ständigt sura mun föddes jag med och min hjärna jobbar inte med mig längre.....

En annan sak som jag kom på idag, som oxå yr i huvudet på mig är ju att....... ja jag har ju en yttepytte kusin, en kusin som jag inte ens tänkt på att han finns !! Eller jo, men inte att han är min kusin.
Nu tänkte jag ta min blogg till hjälp att få kontakt med hans mamma. Pappan, som är min farbror sitter där han sitter just nu. Inte för att jag pratar med honom när han inte sitter där ändå så....
Men såhär är det. Jag vill inte nämna hans namn. Folk som inte vet att vi är släkt behöver inte veta. Man skryter inte om sådant precis. Denna staden är väldigt liten och jag är helt säker på att det finns folk som läser här, som känner mamman.
Hennes namn är Anna, tror att hon är blond ?? Hon har en tvilling syster iaf... Pappan i fråga är "31 åringen", pojken har jag ingen aning om vad han heter. Min farfar, oxå pojkens farfar hette Sten. Han dog för något år sedan. Pappans lilla syster, min faster, tog livet av sig efter att hon från att varit en frisk tjej blev sjuk och inte kunde ta hand om sig själv.
Någon som vill hjälpa mig ?? Räcker infon ?? Borde göra det......
Jag vill ju se min lilla kusin !! Det är inte hans fel att världen runt honom ser ut som den gör :(

Så.... lite lättare...... haha

Ska försöka nana nu ;)

Kommentarer
Postat av: Zatu*

Fin blogg du har =) Är du oxå nattuggla el kunde du bara inte somna? Hehe =)

2009-01-12 @ 02:38:25
URL: http://zatu.blogg.se/
Postat av: Jenny

jag e ju vän med henne på facebook....

Din kusins mamma alltså....

2009-01-12 @ 11:52:09
URL: http://jennyahls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0