Kokar än

Sitter här och lackar ur ännu mer !!
Om du som läser hos mig har hört talas om detta med Marklund vs Antonsson så SNÄLLA gå in HÄR.
Liza gjorde bort sig värre än någonsin idag !!
Lögner på bandad intervju !? Fattar inte människan att det är öppna handlingar hon ljuger om ??

Gå in i Monicas blogg och kolla !! HON lägger ut dom ofentliga handlingarna som Liza ljuger om.... Är inte det bevis så säg !?

Jag önskar SÅ att jag fått leva kvar i min trygga lilla värld där jag litade på¨granskande media och tog för givet att grundlagarna följdes !!
Helt ärligt tycker jag att det är läskigt och skrämande när TV4, Aftonbladet, Expressen med flera vinklar på det vis som dom gör.
"Svåger politik"



Yttrandefrihetsgrundlagen
värnar om yttrandefriheten i andra medier än tryckta skrifter, till exempel radio och tv. Lagen är Sveriges yngsta grundlag.


Redan på 1970-talet tyckte många att det behövdes en egen grundlag för radio och tv. Efter flera utredningar och diskussioner beslutade riksdagen om en ny grundlag som trädde i kraft 1992.


Innehållet i yttrandefrihetsgrundlagen överensstämmer till stor del med tryckfrihetsförordningen. Det gäller till exempel förbudet mot censur, meddelarfriheten, rätten att vara anonym och förbudet att forska efter källor. Däremot skiljer sig reglerna för sändning av radio och tv från dem som handlar om spridning av tryckta skrifter.


Tryckfrihetsförordningen

Att ge ut en tidning utan att någon myndighet i förväg granskar innehållet är ett exempel på tryckfrihet. Tryckfrihetsförordningen värnar alltså om det fria ordet i tryckt form.


Tryckfrihetsförordningen ger var och en grundläggande rätt att föra fram sina åsikter och att sprida dem utan förhandscensur. Sverige fick sin första tryckfrihetsförordning så tidigt som 1766.


Rätten att få ta del av allmänna handlingar finns också inskriven i tryckfrihetsförordningen. Det innebär att alla kan vända sig till en myndighet och begära ut en allmän handling, till exempel ett myndighetsbeslut. Den som begär ut en handling behöver inte säga sitt namn eller vad hon eller han ska använda handlingen till.



JAG lever i demokrati, jag tycker att media har missbrukat sin makt och brutit mot grundlagen i detta fallet !!! Här finns censur gällande faktan som Monica sitter på. Liza Marklund svamlar värre än en pårökt indian och kommer undan med det i minst den dubbla sändningstid än vad Monica hade på sig att bli grillad...
Media försöker verkligen vinkla denna historia till Lizas fördel. Är det demokrati ?? När media inte tar upp faktan sakligt utan försöker skydda sina "jetset polers"  först genom att försöka tiga ihjäl det och sedan, när man märker att folket inte gav upp, genom att vinkla saken så att Liza ser ut som ett offer......


För mig handlar detta om min rätt som människa i detta avlånga land. En liiten röst och i en patetisk anledning kan tyckas ?? Men jag anser det välldigt viktigt att stora makthavande jättar inte för oss "småfolk" bakom ljuset.

Nä, jag antar att mina inlägg ang detta är för "tunga" för att palla harva igenom. Jag måste bara få skrika ut och göra min röst hörd på det enda ställe jag har att ventilera på ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0