Läggdax snart..

Imorgon så åker vi till Jönköping, Rosenlundsbadet.  Betyder upp innan 11.00 och det är jag INTE van vid !! Så sängen och boken, efter en behövlig dusch står på tur efter bloggandet.

Seg dag idag. Seg jul i år..........  Seg Mia !!

Började på en tunika till mig själv idag. Inte så lätt närman syr på fri hand. Jag får klippa om och sprätta och sy om allt eftersom. Jag gjorde den JÄTTE STOR från början. Nu är den nästan lagom. Ska fixas till i ärmhålen och tas in lite i sidrona, sen är den nog ok. Hoppas jag.....
Men ikväll hinner jag inte mer. Måste packa inför imorgon, duscha och komma i säng.
Ska ta med mig kameran och dokumentera !!

Dagen i bilder:

Mupp Isacc hjälpte mig att få liv i en trött Alex ;)


Tummen kom när Mogge körde till jobbet. Käkade frulle och spelade Wii :) Tummen kom hem från Thailand igår... hmm.. syns inte på brännan iaf !!


Mickadockan vaknade seent !! Fixade egen macka, eller fixade egen smör med lite macka, när mammlan fixade disken ;)


Syhörnan


Tygskåpet... eller... tömt tygskåp !!! Dax att vika ihop och lägga in tyger igen kanske ?? Dom asas fram och springer väldigt sällan in i skåpet igen !? Organiserad kaos kallas det för ;)


Isacc är pappa upp ida´n.... Fillingar i fula fotöljen framför tvn å spelar Wii !!


Alex spelar dator


Micka picka fis ute i friska luften :) Har precis lämnat Alex till sin mamma !!


Oskar som är sugen på att få hamna här i bloggen, fast han vill inte erkänna det :p


Päror och lutfisk, senapsås och herikoverts (eller hur det nu stavas) till middag..


Dax för skrillor igen... barnen lever och bor vid skridskobanan nu mer !!


Tjejerna bakade kladdmuffins när dom kom hem... Tog slut snabbt *s*


Tunikan... Den ska smalas uppevid, axlarna är för breda och ärmhålen ska flyttas inåt.... Å sen ska ärmar på, korta dock.  Den ska va "puffig" uppetill. Jag har sytt den så, får att tuttarna ska få plats och så är den tajt nertill. Just nu ser den mycket märklig ut *haha*
Tänkte mig en kinakrage på den... går se om jag är sugen på det när jag fixat klart alla fel som redan finns ??


Liten prinsessa ska sova.......


Kollar Djungelboken ;)


En annan prinsessa som ska sova


En tredje kryper till kojs, efter att ha sovit i mammas säng i några timmar redan !!


En prins kryper ihop till en boll och surar för att han inte får spela mer WOW idag


En prins håller på att sväla ihjäl.... räddas i sista stund av "två rundmackor som hamburgare"


Ett akut kissnödigt barn som INTE sover än.....


Den finaste på jorden :) Snyggat till sig och luktar frächt, enbart för min skull !!! Ok, han är skitig och luktar inte hallon, men han är förbannat snygg och grymt het !!

NU, ska jag ta min lilla docka och tvångs somna henne. Mogge ska till Statoil för att inhandla snus (0.35 på natten !) och sen är det småkronorna i final........
Boken för min del.

Natti alla !!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha... Det verkar inte som om du har många lugna stunder du inte! =) Gött, man ska veta att man lever...



Jag var på Jysk i dag och skulle inhandla tyger, men det fanns inte så många kvar. Tänkte att det måste ha varit Mia som varit här och köpt upp hela deras lager! =)



Så fina dina barn är, älskar bruna ögon!! Ha en trevlig dag på badlandet i morgon!

2009-01-06 @ 01:47:46
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com/
Postat av: Oscar

MMMMMMMMMMMMMIIIIIIIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA



DU FIIICK INTE!!!



och frästen jag erkänner inte att jag ville!



Deta ska du få igen föör kolla på miin blogg



MUUUHHHHAAAAA ! ! !



jag kommer inte skriva nogot taskigt hah xD bara titta



Ha Det Bra!

2009-01-07 @ 07:58:46
URL: http://roglebkogge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0