nattsudd

Borde sova, jag vet. Men eftersom jag inte gör det så kan jag ju lika gärna skriva lite här ;)

Helgen har varit som den har varit......
I fredags så hade jag bestämt med dom små barnen att vi skulle ha en mysdag ju... Oliver fick skyhög feber och tjejerna hade ont i magen.... Blev en hemmadag istället.
Vi får ta "pappa Borg"  en annan dag (citerade honom feli ett tidigare inlägg, det är pappa Borg han säger)
Men en mysig kväll skulle vi ha, med flygande Jakob och allt !!
Eller inte ???
Min kära blivande, som är så omtänksam, hade bestämt sig för att befria mig ifrån mitt dåliga humör och ta över det själv istället.
I telefon, vid 16 tiden så fick jag så många utskällningar att jag tappade räkningen...... Ja, va säger man ?? Nu är vi kvitt iaf *humf*
Män med pms är INTE kul, så snäll indiander besök vattenhålet och bli klara nån förbannade gång. Jag vill INTE dela med mig av mitt pms fler gånger !!

Idag vaknade vi, slängde i Flisan en bulle och så packade jag in sjuka och friska barn i bilen. Mogge hade möte på jobbet. Bort till stallet och lämnade Flisan. Hem till mor min och käkade frulle :)
In med alla ungar i bilen och hämtade Flisan.
Körde hem och bakade, städade, renbäddade och väntade på gäster :)
Pernilla och Thomas anlände 16 och min underbara (jag spär på, efter fredagens gallspyor över mig känner jag för att ge honom en fet pungspark) kom vid 17 tiden, logon till pizza käkandet :)
Kvällen flöt på som den brukar när våra familjer strålar samman....
Mogge tvingar Thomas till något projekt, idag blev det att bygga in sladdarna från tvn i en kabelkanal (son dom sågade bort från någon annan del av lägenheten).
Jag och Pernilla har 15 ungar klättrandes på oss medans vi kombi surfar och mellan varven diskuterar Mia historien (Gömda).
Lite skillnad var att jag och Pernilla hade bestämt oss för att fest loss på vin.... Nu är det tråkiga sanningen sådan att jag är otroligt dålig på att dricka !! 2,5 glas vin från 17 till 21 blev det för min del.... (halva glaset vin som du hälde upp Pernilla står så fiiint kvar på bordet)
Pernilla hade bättre kläm på det där... jag får gå en kurs, lära mig om på nytt.

Aja, när våra ärade gäster hade åkt så sögs jag bort till min vän, symaskinen och knåpade ihop lite.
Nu, nu sitter jag bara uppe för att jag är dum..

Nä... får väl slänga mig i slafen då....


Kommentarer
Postat av: zara

jo man har ju fått höra en del. men nu kan jag ju förklarar varför :)

Folk e inte kloka!! Men nu är det ju så att det ligger två små godingar i min mage.. Jag är ju snart uppe i samma antal som du ;) Hi Hi.

Barn e livet! Häsla! Kram

2009-01-25 @ 09:43:06
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: annica

härlig familj du har, kul me många barn!, själv har jag 4 barn, jag följer gärna din blogg via bloglovin, du får gärna följa min där me om du gillar den!

2009-01-25 @ 14:12:03
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nananananana

http://minimi05.blogspot.com/2009/01/nananananaaaaaaa.html

2009-01-25 @ 19:17:06
URL: http://photosbyminimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0