Nöjd med mig själv :)

Nu har jag börjat få fart på allt gällande bröllopet :)

Tyget igår, 21 meter, kommer bli 63 meter löpare. Givetvis så behöver jag inte så mycket löpare, så det kommer finnas gott om tyg att dekorera med, lägga på buffebordet och även på borden ute i entren.

På tradera köpte jag dekorations diamnter idag. Allt som allt så för 200 kr. Då bidde det 500 klara diamanter med silver botten (4,5 cm), 50 st mörklila diamanter (4,5 cm) och 80 st mörklila hjärtan (1 cm).


Nu har jag dukar kvar att köpa, det blir lakan "Knoppa" på IKEA som kostar 15 kr. Jag kommer att behöva.. hmm 15 st ?? Eller 20 ?? Aja, det blir mellan 225 och 300 kr.
Mellan 15 och 20 blockljus från IKEA, 10 kr st. Blir ju 150 till 200 kr...
Blomsterarangemang ska vi oxå ha, ganska små. Har räknar med 500 kr på det. Hade tänkt mig halva oasisbollar på fat med dekorations sand (vit) och diamanter (dom lila) och så vita rosor å någon lila sort i oasisen.
Sen räcker det ;)
Ciderflaskorna ska ju oxå stå på bordet......... Å dom ska jag göra egna ettiketer till, en sort (äpple ?) i svart och en sort (päron?) i mörklila med silver text !!
Pyssla är kuuuuuuuul !!

Imorgon så ska jag åka in till Möllers, eller Bokia som det heter nu. Där finns papper som jag vill ha, frågan är bara om det finns i den färgen som jag vill ha. *hoppas*
Sen är det bara att sätta igång med inbjudningarna. Dom ska postas senast i slutet av maj om man ska följa vett och ettiket (och lite får vi ju följa det iaf). Vigselprogram och festprogram ska ju oxå färdigställas till ca 80 pers (barnen får inga sådana. dom ska få egna kuligare). Ja, å placeringskort.
Vill ha så mycket som möjligt av det klart innan sommaren. På sommaren ska vi grilla oss (ok, jag) och träna häcken av oss för att va i form ;)

I helgen ska jag leta satintyg till tjejernas klänningar. Det kommer jag köpa i slutet av juli, barnen växer ju så extremt över sommaren. Men jag vill stilla min oroliga själ och bevisa för mig själv att den FINNS satin i den färgen som jag vill ha !!

Saker och ting börjar ta sig form :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj oj oj! Här är det planering till 100%!!! Vilken drivkraft! Är du lika driftigi allt annat också? Bröllopet kommer att bli succé!

2009-01-21 @ 01:12:49
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com
Postat av: Helena

Ohh..vad jag längtar..vad kul det ska bli!! =) Det kommer bli sååå fint och vackert!

2009-01-21 @ 08:20:28
Postat av: Jenny

Härligt att du börjar komma någonstans... Nu kommer det rulla på lite lättare tror ja =)!

2009-01-21 @ 14:30:54
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Linda J.

Gud vad energisk du är. Glöm inte att hämta nya krafter ibland.Satintyg finns kanske på Gittes i Rinkaby?! Lycka till med resten av bröllopsplanerna.Hälsningar Linda (Pernillas kompis)

2009-01-21 @ 17:14:52
Postat av: Pernilla

Sluta tänka !!

Koppla av...

Du kommer att fixa det vackraste bröllopet någonsin iallafall..

2009-01-21 @ 19:27:03
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Åh vilken fin header du har =) Gjort den själv? :)

2009-01-23 @ 04:12:09
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0