Nyårslöften...

Mogge gav 2 st. Ett var gå ner 30 kg, ett var "va snäll mot Mia"

Innan han körde till Maxi i morse (vår affär är stängd idag) så sa jag åt honom - Köp nyttig frukost åt mig !! Mogge hörde mig och svarade - Jadå, det ska jag göra !!
Hem kom han med mellan mjölk, det är väl ok. Risgrynsgröt... ehhmm... gröt för honom är nyttigt. Skit samma vilken gröt det är. Frallor.. vita. *suck* Leverpastej och ost.... TJOHOOO !!
Förklarade för sötegöte att GI fralla, keso och fettfri yoggi... ja, eller knäcke, gurka och havregryn.
Något i den stilen...
Han förklarade då för mig att man blir fet av keso, det innehåller bara fett.

Killen har koll på detta med nyttig mat !!

Det tog år och mängde med saklig fakta för att få honom att tro på mig, när jag sa att man bli tjock av Coca Cola. Ja, av läsk i allmänhet.
Det var ju dricka tyckte han. Dricka blir man inte tjock av !
Ölen fick han bevisat för sig själv om.... Han bidde tjock å rund av dom i egen undersökning ;)
Nu ska jag bara få honom att verkligen förstå att ren alkohol oxå gör en tjock.
Inte för att han dricker det. Men han är lite tveksam till om jag har rätt......

Så summan av kardemumman:
Dagen började inte så nyttigt.

Middagen ska väga upp big time nu då ;) Baka bullar kommer göras EFTER att jag inspirations surfat lite (sy syfte). Vill till Mogges mamma och gräva i hennes mängder av tyg. Använda hennes overlock.......
Ska be Mogge ringa henne och kolla om vi får titta dit en sväng i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0