Slutat sy

har jag inte !!
Jag har bara inte lagt upp bilder...... dels för att jag *host* hade förlagt min egen kamera och laddarsladden till min systers kamera (och sedan beskyllt Mickan för det)
Ska skärpa mig !!

Fyndade mängder idag.... en hel papp påse med tyger. Second hand, så det är allt från dukar till påslakan och gardiner osv... Men inget är längre bara ett påslakan eller en gardin.... allt är tyg och kan sys om till söta små klänningar !!!
Men nu tänker jag avansera.....
Jag ska försöka börja med att sy av mönster. Än sålänge så tänker jag ut hur jag vill göra och så klipper jag. Ganska skönt att inte behöva tänka på var vad ska va och vilket sträck man ska följa bla bla bla....
Men det blir säkerligen massa mycket finare om jag tar mig i kragen och gör det istället :)

Bara för att jag sitter här och skriver nu, så börjar det klia i fingarna... jag vill SY !!
Hihi.... Men det är jobb imorgon och jag fick 1 timmes halvtaskig sömn i morse  mellan 6 och 7...... Givetvis så somnade jag knallfall när alarmet började tjuta !!!! DÅ var det hur lätt som helst.

Ringde min mamma för att gnälla om min sömnlösa natt när jag vaknade. Jag behövde inte säga mer än - Åååhhh va jag har.....
Så sa hon - Ja, jag vet, intet sovit. Det är fullmåne.

Jag har själv inte koll på fullmånen..... men en sak är säker. Jag har sedan jag var liten inte lyckats sova dom nätter det är fullmåne och jag lär nog aldrig kunna göra det heller !!
Förra gången det var fullmåne så sov jag inte alls på 2 nätter. DET är drygt !!

Mitt humör är på BOTTEN idag. Jag behöver sömn....... Så varför sitter jag då uppe ??? Ja, det kan man ju undra *haha*

När jag skulle köra till dagis och skolan med barnen så hittade jag inte min bilnyckel. Jag såg den på hyllan (som inte Mickan kan komma åt) kvällen innan. Men den låg INTE där när jag behövde den.
Ringde Mogge för att kolla om han flyttat på den....
Jodå... det hade han. Till sin byxficka !!!! Åhhhhhhhhh !!
Jag fick ringa Daniel på jobbet och besvära honom med att komma hem till mig med en extra nyckel.
Barnen blev sena till skola och dagis, jag till jobbet.....Men men, det är sådant som händer ;)

Käkade hos Jenny på (nu måste du rätta mig om jag har fel Jenny) Daisy´s (fd Chrilles). Cajun bidde det och magen har redan börjat mullra upp sig...... hehe.....
Tackar för GOD hamburgare och trevligt sälle Jenny :)

Nä.. ska jag göra min heta blivande man besviken och lämna honom ensam vid tvn och MarioCart ?? Jag är nog tvungen att lägga mig nu om jag ska vakna alls imorgon !!

Natti alla söta ni, som läser er igenom alla mina humörsvängningar och tonårsbesläktade raseriutbrott på allt och alla *haha*

Kommentarer
Postat av: Jessica

har inte fått upp ngt, ge mig din så provar jag, du kan maila den till mig om du vill....

2009-01-13 @ 00:26:40
URL: http://www.lillanovak.blogspot.com/
Postat av: Ida

Gratulerar till bröllop! Vad spännande -jag planerar också för fullt... Hittade in här och fastnade, tack för alla kloka mammaråd och för att det inte bara är jag som klöddar till det på morgonen ibland =). Såg dessutom att vi bor i samma trakter -den trakten är jag dock förbaskat trött på ibland.

2009-01-13 @ 06:34:39
Postat av: Jenny

=) Tack själva för att ni tittade in och för trevligt prat! Kramis!

2009-01-13 @ 10:14:14
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan vännen!!

Tack för ditt inlägg...

C U on the blogg!!

2009-01-13 @ 16:26:52
URL: http://singelpappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0