Som en röd tråd...

har oturen garvat mig i fejset ikväll !!

Klippte 2 klänningar på en gång. En brun och en orange. Började sy den bruna... Dom gulrandiga detaljerna gick bra, för det var vit tråd till dom... Men dom bruna större styckena... Ja, jag spolade upp all resterande tråd som undertråd !!! Ingen övertåd istället ! Kul ju.... Åka till Eko och köpa imorgon.

Började på den orangea. Mickan ville så gärna ha sitt namn på klänningen så vi klippte ut M I C K A  i prickigt tyg och sicksackade dit M. Skulle ta I.... Jodå, den bokstaven + C K och A klippte hon nu i smådelar för att ge Sara på dagis..... *suck*
Klippte nya bokstäver och började sicksacka.
Nästan hela klänningen klar... bara en ärm mudd och ärmarna kvar att sy på.
TRO FASEN ATT DEN TRÅDEN OXÅ TOG SLUT !!!

Men har jag kämpat så har jag. Jag fotade och lägger ut ändå haha !!

Så, Brun:


Orange:

Framsida


Baksida


Ja, så så ligger det till ;)

Imorgon är jag ledig....
Jag lär få städa röven av mig..... Idag har jag inte gjort många knop efter jobbet !!
Men jag tänker pausa ibland och då tänker jag sy ;)

Nu är det läggdax för mig och min darling :) Oduschade och stinkande...... Det är kärlek ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh du är såååå duktig Mia! Kan du inte sy in/till min klänning m du har tid? blink blink hihi! jag är verkligen mega kass på att sy! Dessutom är min symaskin sönder =(. Kram

2009-01-09 @ 13:30:54
URL: http://jennssy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0