Dagarna susar förbi !!

Ett sånt himla tempo heeeela tiden !!
Å givetvis så kör ajg på i 190, så jag ska hinna lite av allt *haha*

Gicj upp 6.00, duschade och väckte barn. Eller Alex å Oliver. Resterande barn låg i feber....
När vi skulle köra så fick Oliver blixt huvudvärk och jag kände på honom. Jupp, feber.....

Jag, som själv haft feber sedan igår, och Alex åkte iväg helt själva. Inhandlade Alex fika som hon skulle ha på utflykten, lämnade henne i skolan och körde sen hem till Josefia på frulle.
9.00 var jag på jobbet och heeeeela långa jobbedagen har gått åt att ringa,maila och prata med skatteverket. Nya avdraget på 50 % gör det SÅ mycket svårare och mycket kostsammare för oss företagare !!
Å eftersom jag har lusläst så kan jag kryphålen för kunderna..... Man kan minsann fuska till sig ganska rejält !!

Ja, så åkte jag hem och lämnade bilen till Mogge som skulle på möte på skolan idag. Jag fick äran att ta hand om sjuka barn med överskotts energi..... Min feber började göra sig riktigt påminnd när jag kom hem och ... slappnade av *haha*, asså... ja, men man är hemma och så... Ähhh.... ni fattar.
Men eftersom Mogge varit duktig och dammsugat, plockat in disk och tättat så kunde jag sy, om jag orkade.
Jag orkade inte, om jag ska vara ärlig. Men jag KAN inte lägga mig å SOVA bort tid som jag kan sy på !?

Mitt i syandet så kom några av barnens klasskompisar med mamma hit på en visit. Oanmäld, men jag VET att hon tar allt som det är och inte höjer på ögonbrynen, underbara människa !!

När jag gick tillbaka till min symaskin så insåg jag att klockan var mycket och att prinsess klänningen som jag lovat Mickan till ikväll inte ens var påbörjad.
Så jag la mitt andra åt sidan och gjorde en, inte för lyckad, klänning i det fina tyget med Disney prinsessor på. Stressigt kan jag säga !!! Inte bra....... Men hon blev nöjd och jag tänker ändra lite på den imorgon när jag inte har så mycket feber. Det gör så extremt ont i ögonen att sy när man har feber. Man anstränger nog ögonen ganska bra när man vrålstirrar på nålen som kör på i turbo !!

Mmm... så när klockan slog 18.50 satt vi, hela familjen, med febrig mamma och några febriga barn med en pigg pappa i bilen.
Kevin Borg i tivoliparken, gratis.... Det får man inte missa !!!
Barnen dör inte heller av lite frisk luft och lite miljöombyte. Vi har varit hemma mycket nu !!
Fast med facit i hand så hade vi nog haft det bättre hemma. Eller ja... Isacc, Mickan och Oliver njöt av att vara där. Alla flög runt som virvelvindar. Flisan, Alex och Cornelia var det värre med. Dom ville bara hem.
Ljudet på konserten var riktigt kass..... Det fanns miljoner å åter miljoner människor där och jag får BRYT på föräldrar som låter ungarna springa som vildar på lekplatsen medan dom själva står i folkhavet och inte vet vad som händer barnen.
Inte för att det inträffade någon olycka, men det KAN göra det. Jag hade hjärtat i halsgropen MÅNGA gånger !!

Hade blivit inparkerade och för att komma där ifrån så var vår enda chans att köra in i parken, mellan folk. Usch så pinsamt !!!!

Var hemma vid 21 tiden och slängde alla barnen i säng ;)

Mmm... så ungefär så har dagen idag sett ut för mig. Men jag har missat en sak. Mickans roligaste för dagen:
- Mammaaaaa, vill du se mina hängtuttar ???
- Dina vad ??
- Vill du se mina hängtuttar, sa jag !! Så drar hon upp tröjan och visar en liten top.
- Men älskling, det är ju en BH.
- Mehh... nä... man hänger ju tuttarna i den !?

Haha, mupp unge !! Jag brukar ju iof säga tutthållare.... hon kanske tänker på det ??

Kommentarer
Postat av: jackie ferm

förlåt mia, jag som var så jäkla hög ljud! visste inte att du hade feber, men iofs du såg rätt trött ut! förlåt! kram!

2009-06-06 @ 00:08:42
Postat av: Mikael

snälla jackie, gör en porrfilm på en gång,

skulle gärna se dej rida ranka.



([email protected])

2009-06-16 @ 16:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0