Ett litet rop på hjälp !!

Jag fick ett mail idag. Ett mail från en vän som blivit oplanerat gravid....  "oplanerat" tänker ni !? Jo, så är det. Hon lever i ett land, som inte är det hon är medborgare i.
Hon är gift och lever där med sin familj, men ekonomin och möjligheter till några höga inkomster är inte så bra.
Att göra abort är olagligt och extremt dyrt på olagligt sätt.

Jag lovade min vän att allt kommer bli bra. Att hennes bebis kommer ha kläder på kroppen och hennes andra 2 barn kommer inte bli utan dom heller ;)
Så jag började ringa till vänner som har små barn för att berätta och be om de kläder som inte ska säljas eller skänkas till andra vänner eller släkt.
Eftersom jag har 4 eller 5 nummer kvar i min telefon så hjälpte det ju inte överdrivet *s*

Så nu tar jag hjälp av min blogg. Jag vet att det är många av mina vänner och släktingar som läser här. Så:

Baby kläder/saker som inte längre används eller behövs mottages gärna !! Det krävs väldigt lite för mig att göra min utländska vänninas framtid trygg :) Ni får super gärna vara med och hjälpa mig !!

Tack för ordet :)

Kommentarer
Postat av: sofia

Mia....

Jag har massor...;)

kram

2009-06-14 @ 20:40:45
URL: http://www.frugustavssons.blogspot.com
Postat av: Theresa

Jag har bara rosa kanske något rött. är det bara kläder??

2009-06-15 @ 00:52:12
Postat av: Lina

Jag har en barnvagn!!

2009-06-23 @ 22:41:15
URL: http://yiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0