Nu tänker jag spy galla här !!

Jag är SÅ trött på skolan för tillfället, så förbannat trött !!

Isacc fick en plats i Fjälkinge skola. Eftersom vi inte vill ha fjälkinge skola, utan Färlöv så fyllde jag i pappret och angav att det var Färlöv vi ville ha.
Dagen efter så skulle jag köra ner med pappret till Fjälkinge skola. Det var borta... hittade det inte !!
Jag ringde rektorn för Fjälkinge skola och berättade att vi tackade nej till platsen. Hon sa att det skulle hon framföra och OM det tvunget behövde vara med namn underskrift så skulle hon skicka ett nytt papper.
Det kom ett nytt papper...... men inget jag skulle fylla i utan en placering för Isacc på Fjälkinge skola !?
*suck*
Jag fick nu ringa skolchefen och berätta om vad som hänt och fråga hur jag gick till väga nu.
Skolchefen sa att det jag gjort skulle ha räckt, men att jag nu fick maila till rektorn i Fjälkinge och säga till igen att vi tackade nej.
Sagt å gjort.... Fjälkinge rektor mailade tillbaka och bad om ursäkt för att hon missat säga till expeditionen men hon var helt införstådd med att Isacc skulle gå på Färlöv skola.
YES !! Då var det klart...

Jakten på Färlövs rektor, eller rektorer får jag väl säga, eftersom det är 2 vikarierande på den ordinaries plats.
Efter många om och men så fick jag tag på Ann-Charlott, en av rektorerna.
Då ville hon att jag skulle maila våra önskemål om Isacc placering, i vilket spår och med vilka vänner osv.
Det gjorde jag, gick in på kristianstads komuns hemsida och klickade mig in på hennes mail adress... fick retur mail om att det inte fanns någon mottagare..... Mailade 6 gånger ifrån min hotmail.
Gav upp, öppnade mailen på jobbet och mailade där ifrån. Tänkte att det var kanske en spärr mot hotmail adresser.
Fick retur mail.....
Började jaga rektor igen...
Fick tag på henne.... då var det 3 olika fel i mailadressen från komunens hemsida !!!
Ja, så när jag äntligen fått rätt adress så mailade jag.
TJOSS !!! Äntligen tänkte jag !!

I onsdags så hade alla barn fått sin placering hemskickad ihop med tid för informations möte, så som nu på onsdag.
Ja, alldså, alla utom Isacc.........
TRÖTTSAMT !!
Ringde dagis på fredagen och frågade om hur det stod till med Isaccs placering eftersom jag inte fått någon lapp än ??
Jo, han kom i A spåret och det skulle va möte den 1 april i skolans matsal.
JAHA ???

Idag kollade jag posten..... 2 kuvert från komunen. ÄNTLIGEN är det ordning tänkte jag. Men nej... Komunen hade fått för sig att vi äger fastigheten vi bor i och skulle ge tillåtelse för ett bygglov om ett hus mitt över.
Nu var det ju bara att börja jaga hyresvärden med.....

När hyresvärden var informerad så började jag jaga rektorn på Färlöv IGEN. Mobilsvar direkt.... lönlöst !!
Fick ringa dagis igen och fråga om jag kan vara säker på platsen till Isacc.
Stackare... dom ä lika knäckta som jag över detta strul !!

Detta skrevs igår, glömde publicera när jag fick en hel flock gäster ;) Men nu lägger jag ut det, även om det är kilometer kvar att beklaga sig om. För det som är står här är bara en piss i Nilen av allt som kämpas med gällande skolan å deras engagemang just nu.... 

Kommentarer
Postat av: Jenny

?! Egentligen så kan man nästan ta sånt här för givet... tycker jag. Nästan överallt vad det än gäller är allt segt och slappt!!! Om det så gäller de som jobbar på skolor eller på ams eller nått annat. Det blir bara dåligare och dåligare överallt tycker jag! Man får jaga rent ut sagt för de är inte intresserade! Ingen ordning alls =(. Trist som bara den för Isacc nu ju =(.

2009-03-31 @ 11:34:16
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet inte om du fått mitt lösen men vill du ha det nya så får du gärna det =) kram

2009-03-31 @ 11:34:54
URL: http://jennssy.blogg.se/
Postat av: annica

suck alltså, vilen massa jobb, för så lite!



kram

2009-03-31 @ 11:35:48
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Linda J.

Hej Mia

Vilken tur att barnen har en så stark o kämpande mamma. Var hämtar du krafter??? Ge dig inte! Har man rättigheter så ska det banne mig bli rätt nån gång! Kram Linda J.

2009-03-31 @ 18:18:08
Postat av: annaoco

Vad drygt allt sånt strul är! Hoppas allt löser sig.

2009-03-31 @ 21:57:49
URL: http://annaoco.blogg.se/
Postat av: annaoco

Vad enkelt att skylla på posten då?! Skönt att det löst sig i alla fall. Alma hamnade i B eftersom pappan hade så mycket emot A.

2009-03-31 @ 23:08:21
URL: http://annaoco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0