Long time no see....

Skönt att känna sig efter längtad :)

Jag vet att jag inte alls varit något vidare bra på att skriva på sista tiden.
Det har varit sååååå himla mycket !! 
6 barn betyder 6 olika grillkvällar, 6 olika utvecklings samtal och 6 barn som ska skiljas från gamla vänner i skola och på dagis.... Jag tycker verkligen att vår terminen är pest och pina !!
För att inte snacka om alla utflykter som ska göras, gärna med hjälp av föräldrar. Tyvärr så är det inte så många föräldrar med enbart ett eller två barn som har lika dåligt samvete som mig, som kör hit och dit i ur å skur......

Just detta året så går ju Flisan upp på högstadiet och byter där med skola. Isacc börjar nollan och lämnar dagis. Det betyder inskolning för 2 barn i 2 olika skolor.......

JAG DÖÖÖÖÖÖÖR !!!

För att slänga en klick grädde på moset så gifter vi ju oss ganska snart. Eller ja... tydligen snart nog för att viss släkt skulle börja gnissla om att inbjudningarna inte är ute än. JAG BLIR SÅ TRÖTT !!! Det är 3 månader - 1 vecka kvar. Vem hinner INTE planera in ett bröllop om 2 månader och 3 veckor när man REDAN VET OM DATUM OCH PLATS ???
Nu kommer dom att postas i morgon (flertalet, de vi har adresser till) men utan vägbeskrivning för långväga gäster. Jag hann inte, även om det nu anses som något som "bara är att göra" så tar allt sin lilla tid och ett är ett mindre projekt i varje moment eftersom jag har hela flocken helt själv oftast.
Så nu vill jag bara skita i bröllopet, ta vårt pick å pack och åka till mitt älskade underbara Turkiet !!! Förstår inte varför folk inte kan vara tacksamma och känna sig hedrade av att få komma på ett bröllop istället för att klanka ner och leta fel hela tiden.......
Jag ger mig DEN på att det kommer påpekas om fel och brister i det som skickas oxå ... Å helt ärligt så är jag lite deppig och nere för att vad vi än gör så duger det aldrig åt vissa......

Ja, så har jag gnällt lite med........ Eller nä, får jag gnälla bara liiiite till ??

Barnen har varit sjuka i mängder denna våren, så nu är jag trött på barn. Jag vill inte VABa mer, jag vill ha ett liv ;)

NU är jag klar med mitt pipande !

Morgonen här hemma började med ett illvrål från Mickan:
- Mamma du får gå upp nu, klockan är fjärt i nio !!!

Å när klockan är fjärt i nio är det bäst att man går upp..... så det gjorde jag. Kissade och sen la jag mig i sängen igen. Hoppades på att min käraste skulle vara lite kram sugen.....
Nopp, inte det......
Så det bidde fix och sorterande i mitt syrum, det bästa rum i denna lägenhet. Jag ÄLSKAR att dona där inne :)
Mogge körde Flilsan till ridningen och jag hade Helena och Fidde på kaffe.

Jag fick ett mindre bryt idag och kände att det var dax för lite ensam tid. Körde till lite olika affärer, lullade runt lite... Sen körde jag till Sara för mat, fika och underbart girl talk !!
Olivers lillfinger saknade mammlan och gjorde lite extra ont när mamma tog paus..... Så vi fick åka in till farbror doktorn.
Ja, han fick en boll på fingret i torsdags på gymnastiken och haft ont sedan dess....
Stukat och sattes ihop med ringfingret för att "stadgas"

Juhupp.......

Så körde jag till kontoret efter att min älskade son blivit omplåstrad. Skrev ut adresser och lite annat grejs... ja, till bröllopet såklart.
Körde hem och har pillat med inbjudningarna sedan dess.......
Nu ger jag upp det för idag, men imorgon gäller det att ösa på igen. Jag SKA posta ALLA innan vi ska ut till Vinslöv och fira min lilla syster yster (ja, och mamma) imorgon.

Nu sitter jag med min fina kärlek i soffan och kollar det hyper intressanta UFC *tjohoo*. Dricker lite gott vin, drömmer mig bort och njuter av livet :)
Jag är så lyckligt lottad, vet ni det ??

Innan sängen ska få avnjuta min mjuka slabbiga kropp så är det klippa till lite tyger som gäller. Har en beställning som ska vara klar till 15 tiden imorgon.

Å hörde ni.... TACK ALLA för era fina kommentarer. Jag ÄLSKAR att kolla in här och se att någon lämnat en kommetar !!! Om det bara så är ett Hej, så värmer det mer än ni kan förstå !!!

På tisdag så lägge jag in bilder på inbjudningarna. Josefia har sagt att jag inte får visa dom innan. Josefia håller själv på att dö av nyfikenhet...... för hon vågar inte fråga om dom är bjudna.... Å jag VET hur nyfiken hon är av sig. Å jag VET hur hon bara vill slå mig och tvinga ur mig om det är så..... Å jag VET att hon kommer slå på mig nu när jag gör såhär *haha*

Nä... nu ska jag sluta svamla !!

Puss å kram alla underbara ni som läser !!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj..antingen skriver du inget eller en hel saga..=) Hoppas du inte syftade på mig om klagandet på att du inte skickat korten...tror jag iof sig inte..bara minns att vi pratade om korten igår..=) Ha det underbart!

2009-05-31 @ 09:28:56
Postat av: Amanda å Alice

Av det svarta har jag vad jag behöver, men något i rosa kanske?



Men jisses vad en del orkar hålla på! de vet ju om att ni ska gifta er. Boka in helgjävlen och tjata inte om inbjudan! Folk borde ENBART vara glada över att ni vill ha dem där! skäller Ja herregud vad det är tillåtet att tycka och tänka en massa kring andras bröllop. Trodde likosm det här var VÅR dag och inte bara gästernas :P Nåja skitsamma bröllopsnatten får de inte följa med på iaf haha Kallor... just det! Blommor är inte min starka sida, ser knappt skillnad på en kaktus och en maskros, men att det var kallor visste jag ju faktiskt :) Nåja fina är de iaf :) Fast tänk vad originellt å ha en kaktus som brudbukett :) Jäkla klös i den bruden :P

2009-05-31 @ 17:09:51
URL: http://fbkmandis.blogg.se/
Postat av: Therese Cederlund

Hej!!

Allt bra med er förutom allt stress inför bröllopet?



Ha de bra

2009-05-31 @ 19:21:07
URL: http://familjencederlund.blogg.se/
Postat av: Jajja

Kul att du bloggar igen=)



Jajja

2009-06-01 @ 13:51:38
Postat av: Pernilla

Jaaa du GISSA hur skönt det var att fly bröllopsstressen ????

2009-06-01 @ 22:31:35
URL: http://minimidesign.blogspot.comw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0