Ganska tråkig fredag...

Idol är ju höjdpunkten... men förövrigt ät kvällen extremt seg och dö.

Usch, jag behöver komma iväg. Åka utomlands, ha något vettigt att göra, hitta ett MÅL !!
Jag är inte skapt till att gå hemma. Jag blir frustrerad och irriterad av att inte ha något att göra !
Eller att göra... jo, men något som jag brinner för...
Att få en kund nöjd, i vilket yrke man än har, är något stort att brinna för !! För mig är det det iaf :)
Men nu vill jag hitta det där jobbet som gör att jag inte vill gå hem om eftermiddagarna, som gör att jag flyger upp på morgonen när klockan ringer.

Nog om mitt gnäll och över till hundens........ shit, han har pratat och klagat sedan Idol började ikväll !!! Vi har käkat fläsk kotletter och HAN VILL HA !! Han ger sig INTE !! Nu låter och beter han sig som en ledsen bebis.... *suck*

Idag har varit en kaotisk och hektisk dag som vanligt.
Lämnade barn 7.45
Willys och storshopade till kl 9.30, ganska exakt.
Hem och lasta upp allt i lägeheten, haffade 2 killar som kom på moppe utanför. Dom fick hjälpa en dam i nöd, att bära in det i hallen iaf ;)
Så var det dax för frulle och på frallan hade jag JULSKINKA OCH SENAP !!! *mumma* Jackie sov i vanlig ordning än ;)
11.30 hade vi göttat oss klart och satte oss var för sig med vars en mugg kaffe för att slappa. Ja, jag och min syster Jennie...
Jennie somnade, hon var lite halvkass....
Själv var det dax för att slänga lite smink i fejset och lite deo i armhålan. "Hämtabarndax" och klockan var 12.45 när jag körde och hämtade kidzen som slutade 13.00....
På väg till öppnaförskolan så körde vi in på Elgiganten och Isacc köpte sitt Nintendo DS, som han sparat till sedan Cornelia köpte sitt i April.
Så nu ÄNTLIGEN fick han sitt röda fina Nintendo DS. Han var så stolt och galet glad när vi gick där ifrån :)

Hans FÖRSTA sak han köpt, av pengar som han sparat och sparat och sparat :) Färgen röd var mycket viktig !

Ja, så efter Elgiganten blev det öppnaförskolan. Kul, mamma bubbel och skratt :) Uppiggaden ;) Raka vägen därefter till Alex mamma. Det är mamma-helg denna helgen.
Hem... dumpa de barn som inte ville med och hämta Mogge. Kvar i bilen blev Isacc och Flisan...

Vi hämtade upp Mogge i Lörby, mitt ute i ingenstans på en grusplan, bara 1 timme efter planerad tid *haha* 17.30 slirade jag ut från grusplanen...
Systemet, för Mogge ville ha sina sedvanliga öl. EKO för att köpa ett spel till Isaccs nya Nintendo DS.
Så äntligen HEEEEM !!!
Mogge fick köra vidare till Färlöv för att hämta hem Oliver, han var hos kompisen Noah och hade haft riktigt kul :)

Kotletter och potatisgratäng med goe sallad till bidde det som käk.

Jackie och Jennie hade bestämt sig för att gå ut. Tyvärr bidde det i K-stad för Jackies nummer var borta !! Annars hade det blivit party i Malmö för tjejerna.... med vilka ???? Hihi... Idoler ;)

Ja.... å sen har det inte hänt så mycket mer......


Kommentarer
Postat av: Björn

Hejsan Mia.



Nu har jag skrivit ett litet svar på min blogg till dig men skriver även här!



Det är så att jag och min kollega är anställda som

entré värdar och inte ordningsvakter. Skillnaden är den att ordningsvakterna är en förlängd arm av polisen medan vi är en förlängning av krog ägaren!



Vakten får inte neka en gäst entré utan väldigt tydlig anledning medans vi ser BARA till ägarens intressen. Vi kan alltså neka en gäst entré utan

att behöva förklara varför.



Givetvis gör vi inte det men jag har förstått VART jackie blev illa bemött. Enligt lag ska varje individ (enligt schengen avtalet) kunna legitimera sig.



Givetvis är din syster och Jackie hjärtligt välkomna tillbax till valvet men glöm inte LEG!!!



Kram/björn

2009-11-30 @ 09:13:04
URL: http://www.singelpappa.blogg.sew

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0