Skämmigt ???

Det är såhär..... att våra cupcakes på bröllopet vill inte riktigt försvinna ur mina och våra bröllopsgästers drömmar. Vågar man be min svägerska om receptet, är det skämmigt eller kan detta duga tro ???:

Ingredienser

3 st ekologiska ägg
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao av god kvalitet
1 st nypa salt
100 g mörk kvalitetschoklad 70 %
Chocolate frosting:
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
0.5 dl kakao av god kvalitet
100 g phiadelphiaost
1 msk varmt kaffe
Strössel eller blommor till garnering

Det låter lite komplicerat men ändå kanske snarlikt de som vi hade.... tror inte det var kaffe i våra ?? Ja, så hade ju Andrea gjort varje cupcake till ett litet konstverk. Jag är inte lika duktig, frostingen får duga som överta lager på mina !!

Mormor bjuder på smörgåstårta på lördag och vill att jag gör en kaka till kaffet. Hade ju varit kul att bjuda henne på något jag vet om att hon verkligen gillar :)

Sen ska vi ha gäster på kvällen. Grillat blir det då. Något helt kött och så färs spett och potatisgratäng... någon som har roliga tips på tillbehör eller efterrätt som man kan ha glass till (eftersom vi har mängder med glass kvar sedan bröllopet)
Mozarella sallad är min drog, så det blir det garanterat ;)

Jaha.... får masa mig in i syrummet och trä min overlock... bajs :( Eller väntar jag till imorgon när det är bättre ljus. Ja... det gör jag nog.



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Klart du kan be om hennes recept...hon blir säkert jätteglad för att du uppskattade dom.:)

2009-09-19 @ 10:20:58
URL: http://boopzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0