Förbannade mittspringa !!

Jag, mammornas mamma (enligt mig själv då) tar ju givetvis mittplatsen i sängen om det kommer in små knoddar på natten. Å hos oss kommer det in minst en varje natt...
Vår sänggavel, eller stomme var det, den brakade sönder för ett tag sedan. Så nu delar sängen på sig ( 2st 80 madrasser) OCH lämnar väggen med sådär en 10 cm (lagom för kuddarna att slinka ner) varje natt.... antar att det är pga allt snurrande och vändande när man sover :) Joho.... det är därför.... 
Så att ligga i mitten är värsta nitlotten... den drar jag frivilligt. Jag sover INGENTING om nätterna när jag ligger där.... Men vad gör man inte för sina barn ;) 
Fast en sak är säker, när kontot är påfyllt så ska vi köpa en ny, hel bäddmadrass !!

Mycket ska köpas när kontot fylls på.... diskmaskins tabletter framför allt. Shit vilken skillnad det är på kvallitet där !! Just nu har vi ett billigt skit och har vi tur så blir 50% rent när vi diskar. Finish poweball är apbra !!
Mmm... just det, på tal om diskmaskins tabletter *haha* I fredags så var jag och hämtade min faster ju... innan jag körde så bad jag Jackie sätta in frukostdisken i maskinen, men att jag inte hade några tabletter hemma, så det skulle jag köpa med mig. 
När jag kom hem igen så stod diskmaskinen igång.......... Min faster öppnade den och det VÄLLDE UT SKUM !!? 
Mmm, jodå..... Jackie hade varit så duktig så :) Hällt in massa YES diskmedel och slängt igång den *hahahaha* Bara i välmening såklart, men ååååhhhhhhhhh vad jag fick ösa skum resten av kvällen ! Fick köra den 4 gånger mellan ösningarna för att få ur allt skum :)  Go Jackie ;) 

Nu kom jag på mer som ska köpas (bra, jag skriver ut detta inlägget som handlelista sen) KAFFEKOKARE !! Nu är det pulverkaffe som gäller...... 
Vet inte om jag klagade här i bloggen över min söndriga kaffekanna ?? Den gick sönder en natt, då hunden
välte ner det ifrån bordet i tv-rummet. Jag å Mogge hade slappat och fikat på kvällen, sen struntade vi i att plocka ut disken..... Så hunden ville klart ha kladdkakan som låg kvar.. å ivägen stod kannan...
Ja, men så efter 2 veckors gnäll köpte jag sen en ny kanna för 350 kr. En vecka efter det så small kaffebryggaren. Jag vet inte varför, om det är pga av strömrusningarna vi har här eller om det var något fel på den... Men den small, utan att vara igångsatt med knappen. 
Så nu tänkte vi ge upp kaffebryggare..... har kört på pulver.... Men naääää, det kommer bli en bryggare igen. Förmodligen en likadan som vi hade innan, så OM kannan går sönder så har vi en extra :) Ibland är jag bara så smart ;) 

Nähä, resa röve.........åhh RESA !! Jag vill resa !! Vi skulle ju jobba häcken av oss nu i ett år, så att vi på vår bröllopsdag skulle kunna åka på bröllopsresa med alla barnen. 
Jo, tjena... TACK mamma och TACK kära bror, underbara ni som gjort detta möjligt för oss som familj !! Tack, från djupet av mitt hjärta :) ELLER HUR !? IDIOTER.... Men som ägare ska jag stå kvar, så jag kan få mig lite extra skulder den dagen min bror har pundat sönder hjärnan helt och min mamma förskingrat pengar till sitt eget shoping missbruk. UNDERBART !! 
Men jag har lärt mig en sak.... synden straffar sig själv. Den dagen kommer jag inte stå där och plocka upp skiten efter er, så som jag gjort i alla dessa år.... 

Hat ??? Oooo ja, räkna med det. SÅ MYCKET HAT att det bubblar över snart. Nä, jag VET att det tar så mycket av ens energi och att man inte ska låta människor som dom få en att slösa det.... Men det är så MYCKET som dom förstört för mig, sååå mycket !! Jag kan inte släppa det, jag kan inte sluta hata. 
Jag har en låst blogg, där jag har lagt ut mer detaljerat... Funderar på att låsa upp den. Vaför ska jag smyga med hur illa dom behandlar mig ??? JAG har ställt upp på dom, kämpat som ett djur för dom i hela mitt liv och städat upp, ordnat och fixat med alla deras snesteg och misstag. 
GAAAHHHHHHHHHHHHHH !! 
Så, nu ska jag släppa detta för idag... känner hur pulsen går upp *grrr*

Men nu LYFTER jag röven ifrån stolen ;) Går och gör något nyttigt istället :)




 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vad jag förstått Mia,så stod DU för företaget efter din mamma konkursat. ELLER??

Står du fortfarande som ägare? För i så fall......;)



Kramar

2010-01-13 @ 14:14:27
URL: http://boopzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0