Gó morgon ;)

Jag har varit uppe med tuppen idag. 05.00 klev jag ur sängen för att köra Mogge till jobbet. Ganska skönt om jag ska vara ärlig !!
Det gör så mycket för humöret på något vis, på ett positivt sätt då *s *

När jag kom hem efter 10 mils körning, jupp 5 mil dit, 5 mil hem igen... så väckte jag barnen. Flisan och Cornelia 1 gång, dom är alltid uppe sekunden efter att jag väckt dom. Alex är lite segare, men 2 gånger brukar räcka.
Cornelia klädde sig... hon kammade sig och satte upp håret... skulle in på toa å tvätta sig.... *iiiillll skriiiiik*

Haha !! Igår skulle hon TVUNGET ha ansiktsmask. Hon använde en sådan som man drar av... Såhär såg hon ut vid 7 tiden i morse efter att vi fått ner svullnaden och det röda rätt bra *s*

Igår såg man inget av detta, men så gjorde hon masken precis innan läggdax så....
Ja, så idag ville hon INTE visa sig bland folk och jag förstår henne :) Bilden visar en väldigt snäll rodnad mot vad den ser ut i verkligheten.

Oliver kom upp vid 7.15 efter 5 väckningar, varav det sista blev mer utav ett hot om att inte få se matchen som går på tv ikväll än ett snällt "gå nu upp Oliver".

Aja, nu är skolbarnen - Cornelia och -Isacc på plats i skolan. Isacc ville ha en vilodag. Han trivs inte alls i skolan :( Ibland får ha ha lite svängrum....Han har ju ingen skolplikt än, så vi får hoppas att han känner sig mer redo till nästa termin. Då går han ju i ettan !! Stora killen :)
Det som är mindre kul är att då börjar ju Mickan nollan !!! Jag har igen liten fis mer sen :(

När jag å Mogge gick ner till bilen vid 05.15 så var det -9 grader här. När jag släppte honom i Lörby så var det bara -5 där ! I färlöv sen, vid 7.45 tiden så var det -14 !! Himla stor skillnad !
Ungarna är iaf klädda med långfillingar och tjocka tröjor *hhyyyyy*

Flisan

Jag har lovat barnen en tripp till öppnaförskolan idag !! Min egen Liz och hennes Emilia hänkar på. Det blir förmodligen en tidig kväll med dö-trötta barn :) Hoppas hoppas ! För jag vill INTE missa familjen Annorlunda ikväll. Jag ÄLSKAR det programmet !! Så skönt att SLIPPA SE alla pedantiskt perfekta föräldrar med 2 barn och ALL TID I VÄRLDEN att tvätta, städa, piffa, skita med stängd dörr, ha egentid och framförallt har råd till precis allt....
Jag kollar aldrig tv, jo IDOL. Men annars sätter jag mig bara om jag ska pausa å slö-titta. Följer inget... förutom detta underbara program :) Även om jag misstänker att en hel del är gjort på "uppdrag" av tv4 produktionen. 

Vi var på bio i helgen med alla barnen. Såg på "Det regnar köttbullar". Ingen hit enligt mig, Flisan och Cornelia. Men Alex, Isacc och Mickan tyckte den var superbra !!



Jaha, nu ringde Mogge och ville komma hem på lite frukost :) Stegadägg på smöremad ska han få, min fina man :)

Kommentarer
Postat av: Cecilia och Lilly

Hej!



Men tjo vilken rolig blogg! Hur du hinner blogga med 6 barn förstår jag inte, men jag är glad att du gör det för här var det ju riktigt trevligt^^



Jag hälsar på snart igen och kom gärna förbi hos mig. Hos mig är det dock ett lite lugnare tempo med en liten busunge^^



Ha en fortsatt bra dag!

Kram Cecilia

2010-01-28 @ 15:52:06
URL: http://www.barnombord.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0