STÄÄÄDA !!

Yes......... svärmodern kommer på imorgon. Jag kan inte riktigt slappna av inför det, lär nog aldrig klara det heller. Så idag är det städa, handla och förbereda käk till imorgon. Låter kanske enkelt, men jag har hela vardagen med barnen att sköta samtidigt. Därför är jag så underbart glad över min bästatste faster i helaste världen som kommer hit och hjälper mig :)
Min man å andra sidan tycker att jag ska gör allt så krångligt..... Här är väl inte skitigt, här är väl inte stökigt.... äh, vadå mat. Du har aldrig några problem med att laga mat annors. Varför ska det vara så speciellt nu ??

ÅÅÅHHHHHHHHH !!!!!!

När i världshistorien ska vi, män och kvinnor, börja se på samma sätt på saker och ting !?  NÄR ska män börja uppskatta att man vill göra det fint och laga mat med omsorg när det kommer gäster ?? När ska män börja förstå att stuvade mackaroner och stekt falukorv INTE är festmat !? NÄR ska män förstå att det INTE är fint och städat så fort man kört in att skit till väggen så golvytan är fri........

Män behöver uppdateras ;)

Kommentarer
Postat av: Catta

Men stuvade makaroner och korv är ju värsta festmaten tycker jag, jag älskar det! Men jag förstår vad du menar :)

Nej det är nog bara så att karlar har en annan syn på vad som är viktigt, eller andra prioriteringar.Inte skäms dom om det ligger drivor med skräp på golvet inte, eller om det är fullt med disk, det är vi tjejer som får skämmas över det, varför det nu är så. Men om jag hade 6 barn så skulle jag inte skämmas en sekund för då skulle jag förutsätta att folk begrep att man inte hinner med allt

2010-01-08 @ 11:57:23
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com
Postat av: Sara

Hahahaha....håller fullt & fast med dig!!! Självklart vill man ha fint hemma och x-tra gott på bordet, när det kommer folk som inte så ofta besöker en!!! Det känns roligare att ha gäster där, om man känner att allt är fixat liksom!



Du reder detta!!! Bättre värdinna kan man knappast hitta!!!

Vilken mat blev det förresten???



Kramen

2010-01-08 @ 13:07:50
Postat av: Amanda

HAHAHAHAHA.. så ÄR det exakt!! Fösa undan skiten från golvet och ställa den längs med väggarna när man dammsugar :)) Jag känner igen det. Och OJ vad rent det blir :P Å när vi ska ha folk och jag vill fixa till nåt extra gott är det JAG som alltid krånglar till det... Nä Mia, de kommer ändå aldrig att fatta. KRAM

2010-01-09 @ 13:38:08
URL: http://fbkmandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0