Svar och frågor !?

Ja, jag fick samtal i middags om att Jackie hade svarat på en frågestund. Där hade folk frågat om när jag skulle få mina pengar som Jackie var skylldig mig.
Hon hade svarat mig att vi hade gjort upp om det !? Nääää !! Det har vi inte !!

Jag ringde till polisen idag, för att höra hur stor chans jag har om jag lämnar in en anmälan. Ganska goda chanser tydligen :)
Det finns många vittnen på att Jackie har bott här, både hos hennes fd vänner och mina vänner. Även bland min familj och så självklart barnen. Fakturor på städning, flyttfirman och magasineringen har Jackie angivit min adress på.
Vittnen finns ju oxå på det hon sagt att hon skulle betala av saker hon tagit av mig.

Ikväll ringde även en annan person, som satt i bilen och utsågs som vittne utav Jackie själv, när Jackie sa att jag skulle få 20 000 kr som betalning för de månader hon bott hos och levt på oss. Hon ställer oxå upp :)

Men snäll/dum som jag är, så skickade jag ett mess till Jackie och sa till henne att hon har till fredag att sätta in de pengar som hon är skylldig mig/oss.
Det är INTE stora summor som jag kräver. Hon har använt mitt löshår sedan oktober månad. Det kostade med clips 1700 kr. Fransarna 200 kr. 500 kr som hon lånade i rena pengar och 100 kr som hon lånade till mat den dagen hon kollade på lägehet.
Givetvis har hon lånat mer. Till cigg, till att gå ut på krogen osv. Men tyvärr har jag inte datum och summor i minnet.
Jag kräver inte mer än 2500 kr av henne. Hon BORDE betala betydligt mycket mer då hon levt på oss, så har hon något vett i kroppen gör hon rätt för sig.
Men dessa pengar SKA jag ha.... Jag HADE krävt mer och kommer kräva mer om jag kan styrka fler datum. Hon åt ju varje dag... men jag minns liksom inte vad vi åt varje dag och hur mycket *s*
Många vänner och släktingar har ju hört och sett... så vi får ju se. För att göra anmälan så måste jag ha datum klara för mig.

En tjej såg mig som en gold digger :) Tjohooo....... OM jag hade varit det så hade jag nog fasen åkt med på alla kändisfester och finalfesten osv, som Jackie ville ha med mig på. Att jag letade efter mina "15 minutes of fame" sa tjejen!!
Jag hade jagat läsare till bloggen genom att konstant skriva om Jackie om jag var intresserad av att bli känd. Jag har inte alls gjort många inlägg med Jackie, rent medvetet. Jag ville INTE bli att min blogg skulle läsas för att Jackie bodde hos mig.

Ja, varför slängde jag inte ut henne ?? Nä, för jag är så förbannat godtrogen. Det finns inte i min värld att man blåser någon såhär. Tro mig, jag var less många gånger, man jag har inte hjärta att slänga ut någon som är så ensam som hon var... Jag vet ju NU att det är för att hon blåser folk kors och tvärs !! Men jag hade ärligt ingen aning om att hon var sådan innan. Hon har hållt en BRA mask för mig... Jag har ju inte levt med henne i "kompis och festar världen", jag har levt med henne som en familjemedlem, då hon ingått i vår familj i flera år...

Frågan om Jackies tuttar...
Silikon.

Nu ska jag svara på lite andra frågor :)

När vi ska åka ??
Den 21/8 ska vi åka men den totala summan ska vara betald den 12 juli.

Mina barn och öppna förskolan:
Jag har gått på samma Öppna förskola sedan -00. Mina stora barn älskar att vara där oftast ;) Ibland blir det gnäll, men ändå väljer dom oftast att följa med.
Oftast så vill dom sitta och lyssna på oss vuxna och det vi diskuterar men ibland stillar dom sin längtan efter småsyskon och leker med småbarnen. Jopp, det är sant *s* Dom vill att vi ska skaffa en bebis till. Men det vill INTE vi ;)

Ekonomiska tips:
Maten..
Maten är det man kan spara in på mest. Jag storhandlar och lagar oftast mycket åt gången.
Havregrynsgröt är något barnen älskar, så det blir det ofta till frukost. Billigt å bra.. Jag köper sällan halvfabrikat, jag lagar det mesta från grund. Vet inte om det är så ekonomiskt dock......
Jag är även kallad "resternas drottning" utav en av mina bästa vänner *s* Jag fryser in, även om det är en portion kvar bara. Är jag sen själv hemma eller någon av dom stora barnen så finns det ju alltid något att käka ju :)
Willys är billigast här, så jag köper all mat där. Ibland slinker jag in på Lidl, där är oxå billigt.

Kläder..
Ja, min stora tjej Flisan och nästa tjej Cornelia har samma storlek. Flisan är väldigt liten och båda är väldigt smala... så dom delar garderob. Mycket ekonomiskt. Sen har jag en underbar släkt som vi får ärva kläder av i just deras storlekar !! Supernygga kläder, nästan inte använda. Jag hade ALDRIG köpt Lee eller Diesel jeans till mina barn, men ärver man så är det ok tycker jag.
Oliver är lång som ett helt ösregn !! Han har ingen att ärva av, så honom köper jag till. Han är inte så klädgalen utan får heldre en tröja med addidas eller Puma på än 3 st från HM. Mycket tacksamt och överkomligt :)
Alexandra är ganska "grabbig" i sitt levande !! Klättrar och kryper, hoppar och klänger... Hon har sönder kläder på löpande band !! Hon har större storlek än Flisan och Cornelia, så hon kan inte ärva av dom. Men jag får såklart köpa endel nytt, endel köper jag på secod hand och sen får hon ärva någon gång då och då ifrån släkt.
Isacc får nytt... ingen alls att ärva av. Men han sliter väldigt lite på sina kläder och vill endast använda jeans och rutiga skjortor.
Lillan, Mickan... hon är en rund liten historia. Hon ärver av vänners barn ibland, massor av Flisan och Cornelia. Oftast nytt...... Sist fick jag stora stora kassar med massa kläder av min fina vän Sara !!

Ekonomiskt för övrigt...
Just nu är det ju knapert eftersom vi lever på en inkomst... Innan när jag jobbade rullade det på bra. Men det är ju inte för evigt det är såhär, jag ska väl få igång min A-kassa någon gång ;)



Har jag missat någon fråga så säg till !!











Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du lägga in som edit angående jackies bröst NÄR hon gjorde operationen.?

2010-03-03 @ 22:46:29
Postat av: Nadja

"hon åt ju här varje dag kommer inte ihåg vad och hur mycket" DIN JÄVLA SNÅLA APAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ahahahahaaaaa herreguuuuud.

2010-03-04 @ 00:21:47
Postat av: Benita

Förstår liksom inte vitsen med detta blogg krig du startat. Hänger ut dig själv, din familj till priset av några tusenlappar. En trasig vänskap och en utnyttjad själ fixas inte på detta sätt.

Pengar är inte allt i världen men för dig verkade det som att det är precis så det är.

Jag försvarar INTE Jackie men det finns alltid två sidor av en historia och bara för att du vältrar ur dig din version på det här viset och söker sympatier nu för att Jackie blivit ett känt namn så betyder det inte att du har rätt.

Nu finns din historia svart på vitt för hela världen att beskåda, är det värt d?

2010-03-04 @ 14:58:25
Postat av: Anonym

Men jisses....Ja jag vet hur mycket du har ställt upp för henne Mia! Detta är inget du gör nu för att J har blivit kändis...ni har känt varandra länge. Det är inget du gör för att få sympatier heller. Det är ett ENORMT svek mot dig och din familj...barnen skulle ju få en härlig resa tillsammans med er. Jag undrar om de som kommenterar har egen familj med 6 barn som lever på en inkomst??? Som vet hur man får kämpa för att få

ihopa allt?

Jag kan inte förstå hur man kan lura 6 barn på en semester som J faktiskt nu gjort!

2010-03-04 @ 20:52:22
Postat av: Janni

Jag glömde skriva vem jag va som skrev Men jisses...osv. ;) senil som man är....

2010-03-04 @ 23:31:21
Postat av: Anonym

Ekonomisk säger du...

...och havregrynsgröt och ärvda kläder åt barnen...?

Och då köper man naturligtvis fransar och löshår för 2000:- åt sej själv...

hmmmm, rimmade illa det där. ;o)

2010-03-15 @ 01:25:31
Postat av: Linda

Blir så trött på vissa som kommenterar... Låt bli att läsa om det stör er att Mia skriver om SITT liv i HENNES blogg! suck

2010-03-15 @ 11:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0