Mer gnäll....

Nu vill jag bli frisk !!
Har själordinerat lite kåvopenin som vi hade i medicinskåpet. Tre gånger om dagen, tror dock att det är för ynklig dos ?? 0.8 mg...
Aja, hoppas jag får ner lite svullnad i halsen, inflammationen i tanden och om man kan bota hosta med pencilin så hoppas jag verkligen på det !!! Jag hostar så det känns som huvudet ska sprängas varje gång !!
Inflamation i tanden har jag fått för jag har fått ha en Zyx i munnen nätterna igenom. Den bedövar halsen lite, så det inte gör lika ont när man hostar.

Aahhhh jag vill inte ha detta mer nu !

Jag VET att jag ska gå till läkare. Jag ska, sen... Om jag inte blir bättre snart.
Jag har fruktansvärd fobi eller vad man ska kalla det, för läkare.
Inte blev det bättre när jag var inne i juni pga tjocktarms inflammation. Läkaren var riktigt sur på mig för att han kollat igenom min journal.
Han menade att jag borde komma till läkare oftare och långt innan jag gör det dom gånger jag verkligen behöver. Å han sa det INTE snällt.
Jag skulle komma tillbaka till honom om smärtan inte var borta inom 4 dagar.
Nä, smärtan var inte borta och nä, jag gick INTE till honom igen !

Jag har stött på väldigt få läkare som pratar med mig som en jämnlike. Avskyr att när man uppsöker en läkare nästan måste sitta och försvara sig om att man verkligen har ont.
Framför allt avskyr jag de läkare som spydigt ironiskt ska skämta om vad det kan vara man lider av.

Fixar inte tandläkare heller. Dom hänger över en, rotar i ens mun och snackar sitt kodade språk med en annan som sitter och antecknar. Aldrig pratar dom med en, säger på ren svenska vad det är dom ser och förklarar vad som behöver göras.
Nä, man får en ny tid och får nöja sig med det.
Under mina graviditeter trillade mina tänder sönder. Men enligt tandläkaren hade det inte med grav att göra...
Märkligt att det aldrig hände något när jag inte var gravid då !? Har ju några graviditeter att hålla statistik med.

Avskyr översittare, avskyr folk som tror att dom är mer än mig !

Så det så ;)

Ja jag har inget kul att berätta tyvärr... Jag har legat i denna sängen och möglat flera dagar nu. Eller sedan julaftons kväll om man ska vara mer korrekt.
Jag har så tråkigt !! Igår började jag planera för vad jag skulle göra om jag vann 4 miljoner. SÅ tråkigt har jag !!
Jodå, jag skrev upp det med. I anteckningar här i iphonen ;) Moget :D

Fast jag fick 1 maskin diskad, 2 maskiner tvättade och köksgolvet torkat igår !! Fick lägga mig mellan ansträngningarna men det är framsteg iaf :)

Tvn funkar inte efter blåsten... Det gör ju ingenting roligare iaf ;)
Nä, så jag får väl surfa in på Aftonbladet och få min dos av nyheter och in på Facebook för att få min dos av humor och dramatik ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0