Njuter

En lugn skön tyst lördagsmorgon !! Längesedan jag fick vakna av mig själv och allt som låter är Isacc och Mickans viskande till varandra i rummet bredvid.
Jag njuter :)

Ang mormor så har min mamma största lasset att dra annars. Nu när hon har varit i Thailand i 16 dagar så fick jag ta den biten och hennes hund ;) Det har varit lite extra drygt eftersom vi här hemma haft både maginfluensa och förkylning med feber under denna tiden. Sen hamnade ju julbordet med jobbet oxå under dessa dagar. Det blev ju mitt ansvar där med.
Fast ja, det finns andra som kan hjälpa till. Oftast inte utan att vara besvärliga och tyngda över det, så jag gör det själv. Går åt mindre energi på att göra det än att irritera sig.
Det är svar på kommentarer i förra inlägget, glömde jag nämna ;)

Ja igår skulle jag ju hinna så vansinnigt mycket.
Gjorde jag ju inte...
Var tvungen att lägga mig ner mellan varvet på förmiddagen. Plockade och duschade. Oliver ringde lite halvt förstörd vid 11 tiden. Alla andra hade godis och läsk med sig i skolan !! Det skulle kollas på film sista lektionen och han hade missat det !!
Åhhh katastrof ;) Så jag fick köpa lite chips, choklad och läsk å köra bort till honom på skolan.
Efter det åkte jag in och hämtade upp Anna för lite lunch på Rosegarden. Vi var två väldigt bittra kvinnor igår. Det var inte många här i världen som var hade ett rätt enligt oss igår ;)
Efter lunchen så var det dags för henne att jobba och mig att hämta de minsta barnen som slutade 13.00.
Tog dom och så körde vi in till sjukhuset, till mormor. Usch va hemskt det är att se henne så förvirrad och gammal som hon blivit på några dagar bara :(
Vi fikade lite ( 2,5 timme) sen var det brådis att köra Flisan och Oliver till sina kompisar !! Det var disco i stan igår och dom skulle ju hem till kompisar och fixa sig först !! Givetvis skulle det ju käkas pizza på stan med polarna innan discot med, så det gällde att vara i tid !
Oliver till Färlöv och Flisan körde jag ner till Åhus. Cornelia följde med en kompis hem efter skolan.
I Åhus var jag ju tvungen att dricka en kopp te med Liz och garva lite. Skönt litet break på en stressig dag !!
Men efter 30 min var det dags att ringa och beställa Kina mat. Ingrid skulle ju vara hemma vid 18.00 tiden och hon var hungrig ;) Vi hade ju Myran att lämna så då passade vi på att köpa med oss mat hem till henne. Mickan och Isacc som valde Kina.
Ja, mormor Ingrid kom hem... Å var samma gamla vanliga (gnäll) mormor som vanligt !! Haha, hon och min morfar (när han levde) är så lika att det är sjukt. Riktiga bittertomtar som ser allt jobbigt och alla fel i allt !!
Tur jag har börjat få in taktiken på att garva åt det istället för att lacka ur ;)
Kim som med var med frågade om han och barnen kunde komma hit på nyår. Jepp, klart !! Så nu är vi ganska många detta året med, kul :)
Jaha, så hem en stund. Hämtade Cornelia på vägen och sedan la vi oss alla i mitt sovrum. Myyyyste och tittade på tv :) Bossekatten var galet kelig och jag var tvungen att fota några av hans tvångskelningar, haha !! Han är så go den katten !!
24.00 skulle ungar hämtas från discot i stan ! Jag fick halva Färlövs/Vinnös ungdomar med mig i bilen. Lämnade var och en på rätt ställen och imponerades av mig själv som kan vart alla ungarna bor. Inte mindre än 6 ungar lämnades och 1 följde med hem. Flisan sov hos Sandra :)
Väl hemma igen så kröp jag ner i sängen med datorn och inväntade min kära man som var på julfest med sitt jobb.

Ja.... Gårdagen i stora drag ;)

Nu tänker jag ligga här i sängen och njuta en stund till och hoppas på att Mogge erbjuder sig att köra och köps frallor ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0