Ikea igen !

Imorgon ska jag dra till Ikea igen, denna gången ihop med Kim. Han ska få glänsa lite och känna sig behövd ;)
Detta ska jag förhoppningsvis få med mig hem:
Två sådana....
Ska stå i syrummet <3 Fyllda med tyg ska dom bli :)
Fyra sådana.....
Ska sy lite coola "överdrag" till huvudgaveln. Så lite vit färg runt om ;)  Mickan ska få vilte volang på sin om kanterna tänkte jag...
Blir nog bra !!

På lördag blir det lite kalas.... Vad ska jag bjuda på ?? Jag är helt blank i huvudet....  Något som man kan förbereda, lite festligare men enkelt....

Nääää.... dax för säng tror jag.......

Kommentarer
Postat av: flerbarnsliv

Hej! Kikar tillbaka och blir lika glad som vanligt, när jag hittar bloggare med många barn ;))

Lägger till i blogglistan jag ;))

Jättefin blogg ;)

Förresten så "bra skrivet" i det tidigare inlägget ;)

Ha en fin dag.

2011-01-20 @ 07:07:57
URL: http://flerbarnslivet.blogspot.com
Postat av: Therése

Tips om kalasmat man kan förbereda.

Jag brukar göra en "risgratäng". Alltså, koka ris i förväg och lägg i botten på en (flera) ugnssäker form. Sen kan man variera "toppen"... häromveckan tog jag och gjorde en röra på köttfärs, grädda, chilipulver, grillkrydda med honungssmak, hackad lök och grön paprika. Man kan ju göra en tacisvariant och smaksätta med tacokrydda och ha i lite majs?

En variant på topp är stekt kyckling och en röra på lite grädde/gräddfil/creme fraiche eller dylikt, smakstt med röd paprika, paprikapulver och chilipulver och lite mango chutney kanske?



Man kan ju variera som man vill. Men det är lätt att förbereda, kan göras dagen innan och sen bara in i ugnen innan det ska serveras. Då är ju allt färdig lagat redan och ska bara genomvärmas. En god sallad och lite bröd till!

2011-01-20 @ 14:59:20
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

Hej tjejen!

Hoppas allt är bra med dej!

Just nu har jag en tävling på bloggen där man kan vinna väggtext/väggdekor i samarbete med Paxlux.se till ett värde för 250 kr :) Hoppas du vill vara med!



http://jennsiii.blogg.se/2011/january/tavling-i-samarbete-med-paxluxse.html#comment



KRAM

2011-01-20 @ 16:44:06
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0