Nya tider :)

Saker går från klarthet till klarhet !!

Nummer 1 på min "att göra detta året lista" var att börja säga ifrån och inte ta på mig mer än jag orkar och klarar.
Det har jag nu klarat en stor del av !! Känns så sjukt skönt :)

Nummer 2 är att komma ur denna sumokropp. LCHF funkar inte för mig just nu, jag har en otroligt jobbigt förstavecka när jag kör igång. Det går inte ihop med min lite "lätt att deppa ihop" stil just nu *s* Så jag kör på äta lagom och lätt. Får se om det gör susen ??
Jag och två vänner, som jag inte nämner vid namn innan jag frågat om jag får, har en liten klubb *haha*  Vi väger oss ihop en gång i veckan. Den som gått ner minst under veckan får böta 20 kr till en pott. Vi har ett delmål som vi ska ha nått i mars, når man inte delmålet får man böta 100 kr till potten.
Har man gått ner mer än delmålet är satt så får man lägga på dom kilona i målvikten.
Når man sen inte målvikten får man böta 200 kr till potten. I mål ska vi vara i Juni.
Potten använder vi sen till något kul att fira med, som förmodligen innefattar mat *haha* Ironiskt !!
Aja, lycko spark till mig ;)

Nummer 3 får nog vara att sätta ett nytt mål med vikten. Jag lär inte nå min drömvikt på 21 veckor, tyvärr :( Eftersm mina kära vänner kommer nå sin, så får jag leta upp någon ny att bilda klubb med ;) Den som känner sig manad att köra med mig från September till November får gärna säga till :)

Ja, men det har ju hänt en del sedan sist. Jag fick en kamera av min älskade man ju. Denna:


Sony DSLR-A390


Jag är kär i den :)

Vi firade lite nyår här hemma ju. 8 vuxna och 14 barn blev det till slut. Å kul hade vi !!

 

Barnen hade "stora salongen"


Det var film på projektorn under måltiden, där av dessa koncenterade barn ;)


Singstar för fullt !!


Man fick snällt vänta på sin tur.....


Inget nyår utan ostbricka !!

Så till dagen: Vaknade vid 8 tiden.... drog mig å låg å myste i min otroligt sköna säng. Hade bestämt att jag skulle väcka barnen 9.00 för att dom skulle komma i fas inför skolan osv. Väckte som 9.30... Det var så skönt med tystnaden och lugnet *haha*
Vi käkade frulle och sen fick jag slänga en i en maskin med badlakan, vi skulle ju till Thomas och Pernilla och bada badtunna vid 15 tiden.
Körde till min invägning hos mina klubbkompisa *hihi* låter så löjligt !! Vidare till affären och köpa korv med tillbehör, pommes och lite annat. Skulle ju grilla med hos familjen på Stenvägen ;)
Himma igen så hade mannen givetvis missat att trycka in vattenbehållaren på tummlaren så vi blev lite sena. 15.30 anlände vi !!
Grillade och sen var det bad..... Men THOMAS hade missat att elda ordentligt i tunnan, så den var bara fesjunket :( Lagom besvikna barn fick ta ett snabb dopp......


Men vi får bada igen det i helgen, då ska vi dit igen och då ska det va ordentligt eldat !!

Nu är det dax för sängen :) Älsklingen åkte och jobbade redan idag :( Bidde ju en kort helg FAST det var meningen att det skulle bli en lång !!

 

 



Kommentarer
Postat av: Frun på Stenvägen

Jepp vilken MUPP !!!!!!!

Men i helgen då ska viSWITTAS :-)

Du badar med då va ????????????

Vi kan nog lura R att köra hem er :-)

2011-01-10 @ 20:54:46
URL: http://www.livetenlminimi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0