Sagt, gjort och varit

Söndag kväll redan :( När hände det ??
Denna helgen flög förbi och ändå har vi inte gjort så mycket vettigt !! Eller nja...

I fredags kom Mogge hem och överaskade mig på fredags morgonen :) Mysigt !! Han var trött dock, kört hela natten. Så han sov lite och jag arbetade, men vi käkade lunch ihop :) Äta lunch med Mogge innebär en pizzeria eller Mc Donalds. Allt annat är "giftigt"... Äta på en vanlig lunchrestaurang gör han bara i nödfall.
Det blev Katrins och jag fick ta räksallad. Men vi gjorde det ihop iaf, bara vi !!
Eftermiddagen och kvällen spenderades i källaren, stor ständandes :) Det blev fint !! Nu kan jag fylla den med alla lådor som står på mitt "kontor" istället :p
Avslutade fredag kvällen som sig bör, med tacos ;)

I lördags var det Laserdome turnering för Mogge, Flisan, Oliver, Cornelia och Isacc. Medans dom lekte pangpang så tog jag Mickan å Alex på stan Vi började med en fika på Darins. Tjejerna skulle ha varmchoklad med grädde och två skopor av deras hemmagjorda glass, Gelatto eller va den heter. Jaja, det ville de ha iaf. Jag tog en Latte.
Kim och tjejerna kom efter en stund dom med och fikade, sen gick vi till museumet. Elsa Beskow-utställning där och ungarna älskade det !! Tyvärr hade jag inte med mig min braiga kamera. Nästan bud på att gå dit igen, bara för att ta bilder !
Pangpang-gänget kom upp på utställningen en liten stund, sen åkte vi hem och lagade middag. Eller nä, först fikade vi på alla kakor som Kim hade köpt med sig, sen åt vi middag.
Vid det laget så hade Patrik och hans son Linus med anlänt så det med mat till 10 barn och 4 vuxna, llite lagom lätt sådär...
Efter maten skulle jag hämta Cornelia hos en kompis, skönt att komma ur huset med allt tjo och tjim lite. Åkte med henne och Flisan in till Liz på hennes jobb en stund, drack varm choklad och Latte igen ;)
På vägen hem köpte vi lördags godis som vi skulle mysa med framför tvn... Trodde vi !!
Mogge och Patrik hade kopplat datorn till projektorn och ljudet till stereon.... Dom hade egen hårdrockskonsert !! Shit !! Huset fullkomligt dunkade och wiskeyn hade framförallt slagit på. Kim hade kört, det gjorde han rätt i !
Sur blev jag :(
Låg i min säng å glodde på tv hela kvällen !!

Jag har försökt att få in bilderna från min Iphone till datorn, får inte kläm på det !? Ni får nöja er med samma som på fejjan :)


Idag har jag varit på min vägning :) Den blev mer än lyckad tycker jag !! -1,5 kg visade vågen

Mogge åkte till badhuset med Mickan, Isacc, Alex, Oliver och Olivers kompis där dom mötte upp Kim å tjejerna. Jag var hemma med Flisan och Cornelia, passade på att vila lite. Sover så dåligt.
Sen har det bara segat resten av dagen... middag, Olivers träning och sen våfflor till kvällsmat.

Imorgon är det galet mycket för mig på jobbet, bäst att sova en stund ;)

Kommentarer
Postat av: Ida Berg

Jag älskar dig och din blogg! Älskar ditt liv, själv är man ensamstående med tre.

Jag träffar väl min Mogge snart också!



Kram Ida!

2011-01-17 @ 09:59:40
URL: http://www.google.se
Postat av: Therése

Hej Mia, hur var Beskow-utställningen? Är det nåt jag kan ta med Bella på eller är hon för liten tror Du?

Bra jobbat med -1,5!

2011-01-17 @ 11:55:20
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0