Så har denna dagen snart gått :)

Började dagen med en underbar sovmorgon !! Jag vaknade 9.30, Isacc tassade upp strax där efter och resten av huset vaknade vid 11 tiden. Så skönt !!
Sen frukost som avnjöts lääänge :) När allt var undanplockat och bordet torkat så var klockn 12.30 och det var dags för mig att köra och hämta lite kläder till insamling. En kopp kaffe hos kusin Linda ute i skobygden blev det innan jag hämtade kläder och skor hos Hanne i Knislinge. 4 säckar !! Många mindre lyckligt lottade barn som kommer bli glada !

Väl hemma igen så var det hungriga barn som mötte mig i dörren, så det var bara att sätta igång med middag. Spagetti och köttfärssås :) Blev en matlåda åt Mogge och tre portioner till mormors frys på det som blev kvar i grytorna efter middagen. Å efter maten var det dags att ta tag i det som glömts bort/inte hunnits med i helgen: Godis !!
Inte ofta man åker till godis affären en söndag ;) men med 50 kr var på fickan så travade Mickan, Isacc och Alex in på godishuset och tog för sig. Nu brukar dom inte få 50 kr var att handla för, men gamlamormor gav dom det och var nog med att det skulle gå till godis ;) Bara att lyda ju !!

Tänkte åka till Ikea i veckan. Om jag hinner vill säga.... Behöver en bokhylla till Mickans rum så hon kan ställa sina grejer ordentligt. En byrå behöver hon med. Hennes garderob håller på att ramla sönder !! Sen lite tuffare saker till väggarna och coola gardiner. Hon ska slänga ut alla prinsess saker nu säger hon. Annars blir man retad i skolan :(
Tråkigt men det får vi fixa såklart !!

Nu tänker jag hoppa in i duschen och sedan lägga mig i slafen å glo på en film. Mogge har fullt upp med hockey på tvn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0