Idag haglar det inlägg !!

Har sovit någon timme nu och tryckt i mig nya panodil. Genast känner jag mig pigg och rastlös !! Det är som Flisan säger, vi har ADHD eller någon annan form av rastlöshet/överskotts energi kombination hon och jag !!

Hur som helst så hittade jag själv svaret på min fråga om Latte..... det var tydligen inte så bra för vikten :( Så här stod det på Aftonbladet:

Latte mot espresso
Hur många latte bälgar du om dagen? Mjölk innehåller massor av nyttiga vitaminer och mineraler – men också mycket energi. En liter mjölk motsvarar en hel middag i kalorier. Byt ut latten mot en smakkittlande espresso, som är helt kalorifri.

Men jag måste ju få ha någon last ?? Jag dricker ingen läsk på vardagar. Knappt på helgen heller och då blir det Cola ligth. Ingen grädde i maten, inget mellan måltidena, bla, bla, bla......
En sketen latte om dagen kan man väl få unna sig !! Menar, jag dricker heldre en sådan än 5 koppar vanligt kaffe (å jag har mjölk i kaffet med)

Nä, jag bestämmer nu att jag får ha Latte som last.......

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0