Mia

 



Ja, om mig ja....
-76 tittade jag ut och har levt så mycket jag kunnat varje år där efter !!
Sedan 22 augusti 2009 så är jag fru :) Gift med den finaste man du kan hitta på denna jordens yta. Tillsammans har vi hela 6 små (stora) skitungar ;)
Frågan om varför vi skaffat 6 barn dyker upp ganska ofta. Svaret är enkelt, vi älskar barn och njuter av att ha huset fullt av liv !!
På frågan (som tyvärr iq befriade idioter ställer för ofta) om vi skaffade barnen för barnbidragens skull !?
Ehhh... ja givetvis !!! För barnbidragen äts absolut inte upp av den höga hyra man har för att få plats med alla barn, inte av barnomsorgen eller av alla kläder och skor som ska köpas.  
För givetvis skaffar man 6 barn för ynka 6300 i månaden i barnbidrag och sedan lever fett på det !!
Så har vi frågan som kommer ganska ofta de med, om vi är med i en sekt som förbjuder preventivmedel och abort. Svaret här är, *suck*. Nä, vi har valt denna mängd barn på egen hand.

Mitt liv  är inte så mycket mig/jag. Ibland kan jag tycka att det är jobbigt och känna mig vilsen, ibland kan jag känna mig så himla less på allt vad som har med barn att göra. Precis som en mamma med bara 2 barn och en man som kommer hem varje kväll.
Same, same but diffrent...
Men till största del så innehåller mitt liv lycka och glädje. Dagarna är fyllda av skratt och bus, helgerna är fyllda av familjemys på hög nivå. Jag verkligen älskar mitt liv och min stora familj !!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ojoj, vi ser tydligen helt annorlunda på den tv-serien...jag tycker familjen i staffanstorp är jättehärliga (tycker inte de gnällde, de förklarade bara att det var tufft emellanåt o det med all rätt!!)..förutom att dom är lite väl pedantiska, men det gör ju inte dom till några dåliga människor. Och att de har stödfamilj tycker jag är jättebra!! Tycker inte man ska mäta kaoset i antal ungar utan hur man mår...vi kan ju inte ens föreställa oss hur det känns att få tre små barn på samma gång. Det är säkert jättejobbigt för dom och känner inte att de räcker till till alla barnen, så jag tycker det är en jättebra lösning för dem!! Många fler skulle säkert må mycket bättre av lite extra hjälp igen och önskar att fler familjer skulle fundera på att ställa upp som stödfamilj ibland. Var tvungen att säga min mening! Men alla kan ju inte tänka lika! =)

2009-03-18 @ 09:41:51
Postat av: Mia

Helena:

Mmm... vi ser oöika på detta, det vill jag lova s

Stödfamilj är till för ensamstående som inte får avlastning. Eller i enstaka fall, familjer som inte får avlastning och hjälp från nära och kära. Den familjen har ju uppbackningg från överallt ju !!

Det finns extremt ont om stödfamiljer, jag tycker att de ska vara till för dom som verkligen behöver det.......

2009-03-22 @ 09:50:25
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Och jag håller med Mia..

De som lever ensamma borde få tillgång till de få stödfamiljer som finns.

Jag blir helgalen när PAR men fullt friska barn får stödfamilj.

Klarar man inte av att få barn ska man int eha dem heller.

Att lämpa över barnen på nån annan för att få tid till sig själva ?????

Egentid får man innan man skaffar barn och sen när de flyttat hemifrån.....

Är men ensamstående är läget ett helt annat.

Om man är två kan man ju iallafall hjälpas åt..

2009-03-22 @ 20:37:06
URL: http://www.minimi05.blogspot.com
Postat av: Zandra

Det som retar mig mest ang den familjen är att deras barn inte får äta själva. Det blir kladdigt och man måste torka... HAHAHAHA som om barn föds med gott bords skick..

2009-03-29 @ 22:41:59
URL: http://elanlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0