Flytt, städ, pulande och donande....

Igår när min proffsga son spelade match så ringde killen som ska ha Mogges lägenhet. Han ville ta den från måndag !! Mmm... så det var ju bara att planera om helgen och lägga all tid på lägenheten.

Kom upp lite väl sent. 9.45... tippen stänger 12 !!! Kom på att vi behövde någon med lite "mullor". Nog för att jag har stora armar, men tyvärr är det inte pga muskler ;) Mitt låga blodtryck gör dessutom att jag blir yr och tappar balansen ganska lätt, helst när jag anstränger mig.
Väntade in i det sista att ringa Tummen. Hade en aning om att han inte var jätte pigg efter nattens samtal *s*

Mogge körde och hyrde släp och jag körde till lägenheten. Vi bar, slet och drog.... hann iväg med ett släp innan Tummen å Lotta kom.
Fyllde ett släp till och så åkte killarna och dom två små till tippen. Jag och Lotta satt av tiden... rökte och pratde. Killarna kom tillbaka och ett släp med saker hem hit packades. Tyvärr så fick vi inte med allt som skulle till tippen :( Får jag fixa med på måndag *pust*
Elsa, Mogges söta granne bryggde kaffe åt oss och sen var det fika som gällde. Lilla tanten som ställer upp och är så underbart söt och rolig !!! Hon flyttar till ett boende snart. Ska ordna med hennes städning åt henne. Det är hon mer än värd !!

Fick köra hem med lasset och pula upp alla saker med ju. FIN FINT !!!! Allt hittade sin plats direkt. Mitt hem är ÄNNU FINARE !!! Jag ÄLSKAR mitt hem !!!
Här finns numer min Mogge på heltid (ja, när han inte är i lastbilen), alla hans saker och hela HELA min familj är samlad !!
Ibland nyper jag mig i armen bara för att se om det är en dröm. Men nä, det är verklighet. Jag HAR det såhär bra !!!!!

Lotta och jag var nog ganska oaktiva i bärandet *s* Men jag var tvungen att röja lite och hon fick ju hålla mig sällskap. Så på sätt å vis var vi ju dom som gjorde så att killarna kunde sätta in sakerna !! (man ska se allt positivt)
Bollmade en heldel och tjabbde...... Käkade pizza/sallad.

Kom på att jag behövde kolla upp om det fanns någon badrumsmatta på EKO. Min mormor fyller år imorgon och vi har köpt massa massa saker åt henne som vi sett behöver bytas ut eller som hon behöver. Sådant som deo, kaffe, shampo, osv osv.
Hon är ju klart envis med att hon INTE ska ha något.

Ja, så medans Mogge å Tummen fixade toastolen som slutat funka här, så stack vi två till EKO. Lurade av oss ungarna *hihi* Skönt att få åka iväg lite utan kids, även om det handlar om 20 min !!!
Å snacka om att jag FYNDADE !!!! 
Ett mega buddha huvud som stod där, utan prislapp. Gick och frågade om priset, påpekade och en liten avskavd fläck vid örat på huvudet.
59 :- blev det.... UNDERBART !!!




Har donat och möblerat hela kvällen. Stökat och ändrat om.... Men det är bara kul !!!
Längtar tills vi köper en platt tv... Vill ha den på väggen mellan mina två expedit hyllor som jag fyndade på IKEA. Inte för att jag tvunget vill ha det senaste inom elektronik, men jag vill ha det snyggt !!!  En stor klumpig tv är inte snyggt.
Av rent praktiska skäl så vill jag ha en platt tv i vårt rum med. Kan inte ha större än 14" i "klump tv". Man måste ju klara ta sig bort till altanen och det är omöjligt med en större tv där inne.
Barnen har ÄNTLIGEN alla vars en tv. NU är det OMÖJLIGT för dom att bråka om tvn... nu blir det bråk om vilket rum man ska se vilken film i istället *s*
Cornelia som bytt från rött/svart/vitt har nu mer svart/silver/vitt, ganska stilren kläm på stuket. Flisan som hade cerise/lila/svart har ändrat till guld/brons/brunt/svart och ett djungel/afrika tema. Mina inrednings galana barn !!!! Undra vem som påverkat dom !?
Mitt kök ser sin sista vecka som svart/grått å trist !! Det blir gräddvit panel och stolarna målas i rosa. Allt rosa lullull och lampa osv är redan på plats.
Så mitt å Mogges rum... snart klart, mer än halv vägs nu. Bara den där tråkiga dörren som ska döljas !!
Lilldockans rum är ju sååå mysigt !! Måste ta foto och lägga ut !! Man förstår inte förens man ser det !!

Nog med skryt !!

Det ringde här om dagen, en tjej från ett företag i Malmö. Hon bjöd ner mig och 5 vänner till Malmö på en dag av ompyssling !! Makeup artister, hår stylister och proffs fotograf......Vi behöver enbart betala för fotona OM vi vill köpa dom !!!
Jag tackade klart ja !!! Shit vilken grej !!
Ringde Sara. Hon kunde inte :( Men Jenny, Sabina, lilla Jennie och min mor ska med. Lotta ska kolla upp sina arbets tider....vi åker ju på en arbets dag så.
Vilken himla grej !!
Hade min Mogge varit hemma så hade jag tvingat honom att följa med *s* Kärleks foto på oss hade inte varit fel ;) (ja, inte när vi utövar kärleksriter utan gullgull foto)

Nä, dax att kika runt bland andras bloggar. Uppdatera.......
Ja just det. Jenny (Öster) har problem med sin dator efter att hon varit på min blogg. Fler som upplever det ?? Att datorn segar efteråt ????

Tackar för ikväll och svävar vidare i cyber rymden !!!


Kommentarer
Postat av: Janni

Hello=) Låter ju mysigt att ni nu är sambos på "riktigt" igen...

Jag kan inget annat än sucka ang. det du/jenny får stå ut...det är tragiskt..sicka människor det finns.

ha en härlig söndag, själv så möblerar jag om får fullt här hemma jag med...kram

2008-08-31 @ 09:10:46
URL: http://livethrnu.blogspot.com/
Postat av: Pernill@

Öhhhh du känner inte fler som hade behövt bli bortskämda ??????

2008-08-31 @ 18:10:09
URL: http://minimi05.blogspot.com/
Postat av: Pernill@

När är det ni ska iväg ????

2008-09-05 @ 13:37:55
URL: http://minimi05.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0